آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۶
بانک و بیمه
۶

خبر بنگاه ها

فروش اوراق گواهی سپرده 18 درصدی در بانک ملی ایران

گروه بنگاه ها: شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور تا روز دوشنبه 22 مرداد ماه جاری، تعداد محدودی اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) را با نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه عرضه می کنند. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این اوراق با سررسید یک ساله، با نام، غیرقابل انتقال و قابل باز خرید قبل از سررسید با نرخ 16 درصد سالانه از تاریخ انتشار است. معامله ثانویه اوراق در بازار سرمایه از طریق شرکت های بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران امکان پذیر است. اوراق مذکور معاف از مالیات است و سود علی الحساب آن ماهانه پرداخت می شود. سود 18 درصدی این اوراق، فرصت مناسبی برای هموطنان است تا از این امکان ویژه سرمایه گذاری استفاده کنند، در عین حال اینکه مدت عرضه اوراق محدود است و تمدید نخواهد شد.

تکذیب خبر بازداشت مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین

گروه بنگاه ها: خبر بازداشت مدیران موسسه اعتباری کاسپین که با عنوان «بازداشت مدیران سه موسسه مالی و اعتباری» در برخی پایگاه های خبری و فضای مجازی انتشار یافته است، تکذیب شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کاسپین، با توجه به انتشار خبر یادشده از سوی برخی پایگاه های خبری به نقل از آقای نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، علی نعیمی مدیر عامل موسسه این مطلب را تکذیب و اعلام کرد که حق پیگیری موضوع از طریق مجاری قانونی برای موسسه محفوظ است. در ادامه این گزارش آمده است: اکنون که موسسه کاسپین در حال تعیین تکلیف سپرده های اکثریت قریب به اتفاق سپرده گذاران تعاونی های منحله هشتگانه است، انتظار دارد مسوولان و برخی رسانه ها به جای تشویش اذهان عمومی، با انتشار اخبار واقعی و تنویر افکار عمومی، همراهی کنند تا سپرده گذاران در کمال آرامش بتوانند به حقوق حقه خود نائل شوند.