آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۱۶
روزنامه فردا
۱۶
رویداد

روز خبرنگار و چهره های آشنا در «شرق»

حریریه روزنامه ها هر سال در روز خبرنگار شاهد جنب وجوشی فراتر از روزهای عادی است و امسال نیز از این قاعده مستثنا نبود.

روز گذشته تحریریه روزنامه «شرق» شاهد بازدید چهره هایی بود که به قصد تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، 17 مرداد، به دفتر روزنامه مراجعه و با روزنامه نگاران دیداری تازه کردند. از جمله این چهره ها می توان به مسئولان و فعالان سازمان مردم نهاد خیریه رعد که در حوزه توان بخشی به معلولان جسمی- حرکتی فعالیت می کند، سیدفرید موسوی، عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دکتر حجت الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و سپنتا نیکنام، عضو شورای اسلامی شهر یزد و رئیس کمیسیون برنامه وبودجه این شورا اشاره کرد.

آقای نیکنام که پس از ماجرای مشهور تعلیق عضویت در شورا با حکم دادگاه، از 30 تیر 1397 رفع تعلیق شد و پس از ماه ها توانست بار دیگر بر کرسی شورا تکیه بزند، علت حضور خود در تحریریه روزنامه را علاوه بر تبریک گفتن این روز به روزنامه نگاران، اقدامی برای ابراز تقدیر و تشکر از کمک رسانه ها و همراهی با او در ماجرای تعلیق ذکر کرد.

«من امروز اول برای تبریک و خجسته باد این روز به اینجا آمده ام برای تقدیر از عزیزان خبرنگار. عقیده ام این است که نقش اجرائی مسئولان ما در شورای عالی استان ها، نمایندگان محترم مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر عزیزان دولتمرد ما در استانداری، فرمانداری و دیگر نهادها همه در جای خود، نقش رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و به عنوان نقش حمایتی اگر نبود، شاید نتیجه دیگری به دست می آمد. نقش رسانه ها در این موضوع بسیار پررنگ است. وظیفه خود دانستم که برای تقدیر و تشکر و تبریک در این روز به اکثر رسانه ها سر بزنم».

دکتر حجت الله صیدی نیز این روز را با این عبارات به روزنامه نگاران تبریک گفت: «در روزگار غربت راستی و زلالی و شرافت، خبرنگاران شریف سرزمینم پیک راستانند و محرم یاران آشنا. زبان قلم هایشان گویا و قدم هایشان پویا باد.

ای پیک راستان خبریار ما بگو

احوال گل به بلبل دستان سرا بگو

ما محرمان خلوت انسیم غم مخور

با یار آشنا سخن آشنا بگو

روزخبرنگار مبارک.»