آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۹
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

دوست و دشمن ایدئولوژیک

یک کاربر فضای مجازی با اشاره به سخنان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در حمایت عملی از تحریم ها و توافق بشار اسد با روسیه و اسرائیل درباره نحوه استقرار نیروها، نوشت: ایران باید این واقعیت را بپذیرد که در دنیای امروز دوست و دشمن ایدئولوژیک وجود ندارد و بر اساس منافع ملی تصمیم گرفته می شود. سیاستگذاری در عرصه روابط خارجی باید با توجه به آن انجام شود. کاربر دیگری از طرح دیرهنگام بدهی 1100میلیارد دلاری عراق به ایران بابت پرداخت غرامت تجاوز به ایران انتقاد کرد.

پایان دوران فریبکاری

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: مقام پیشین که در 8 سال مسئولیت، ناکارآمدی و هزینه تصمیمات نادرست اش برای افکار عمومی آشکار شده است، نمی تواند با طرح برخی انتقادها مردم را فریب دهد.

مراجع قانونی و فساد

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به افشاگری های وزیر و نمایندگان علیه یکدیگر در روز استیضاح وزیر کار در مجلس، نوشتند که چرا افشاگری علیه چنین فسادهایی به روز استیضاح موکول شد و اصولا چرا این مسائل از سوی مراجع قانونی پیگیری نمی شود؟

قدرت تنش زایی

یک فعال رسانه ای در فضای مجازی نوشت: قدرت روسای جمهوری امریکا برای تنش زایی در روابط خارجی بیش از تنش زدایی است. ترامپ مثال جالبی است. انبوهی از تنش ها را با کشورهای همسایه مثل کانادا و مکزیک و همچنین کشورهای دوست شامل اروپا و رقیب شامل چین به راه انداخته است. در عین حال تلاش های مستمرش برای تنش زدایی با روسیه به ثمر ننشسته است، چون بدنه سیاستگذاری در امریکا با او همراهی نمی کنند.

محدودیت در پرداخت سود

یک فعال سیاسی پیشنهاد کرد که برای مبارزه با تورم و کنترل نقدینگی، تعلق سود سپرده به حساب های شرکت های ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان متوقف شود، همان طور که پرداخت سود سپرده به حساب های دولتی ممنوع شده است.