آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۵۷
سیاست
۲

رفتار فرقه ای احمدی نژاد

علی صوفی ( فعال سیاسی اصلاح طلب)

جریان آقای احمدی نژاد از ابتدا فرقه ای با اعتقادات انحرافی بود که با نهایت فرصت طلبی کشور را اداره می کرد. عدم تمکین به قانون از ویژگی های مهم این طیف است که در آن دوران با پشت پا زدن به سند چشم انداز بیست ساله و بودجه سالانه و قوانین کشور بروز و ظهور پیدا می کرد.

در همه این سال ها نوعی آنارشی بر عقاید این جریان حاکم بود که کشور را تا مرز بحران پیش می برد. شش قطعنامه به خاطر ندانم کاری ها و حرف های نسنجیده آقای احمدی نژاد علیه کشور تصویب شد که ایران را تا مرحله حمله نظامی برد. چهره ای که در دوران ریاست جمهوری اش فسادهای سازمان یافته در کشور اتفاق افتاد و مفسد 3 هزار میلیاردی از کشور فراری داده شد، چگونه ادعای حل مشکلات کشور را دارد و پیام ویدیویی برای مردم می فرستد؟ چهره ای که زمانی مردم را خس و خاشاک نامید و اعتراضات گسترده سال 88 را رقم زد، چگونه حرف از اصلاح می زند و خود را حامی مردم معرفی می کند؟ آقای احمدی نژاد از مشکلاتی رنج می برد و حرف های نامربوط می زند اما حرف هایش به جز چند نفر از اطرافیانش بر کسی تاثیر نمی گذارد. همه همراهان گذشته اش از او اعلام برائت کرده اند. اینکه چنین فردی در شرایط امروز کشور پیام ویدیویی برای مردم می فرستد، نشان دهنده این است که رنج می برد.

متاسفانه در شرایط فعلی نیز کشور از افراط و تفریط برخی چهره های سیاسی رنج می برد و ممکن است برخی برای تسویه حساب جناحی از کسی که منحرف و ضدولایت فقیه می خوانند، به عنوان ابزاری بهره بگیرند.

در شرایط کنونی مردم از خیلی چیزها عبور کرده اند. اعتماد به حاکمیت کمتر شده و به ویژه نسل جوان که دوران رژیم گذشته و مصایب آن را لمس نکرده اند، ناامید هستند. ادامه این روند می تواند برای کشور خطرساز باشد.

در چنین شرایطی نه تنها پیام آقای احمدی نژاد بلکه در مورد راهکارهای آقای خاتمی نیز واکنش های منفی از جامعه می بینیم. آنقدر بدبینی زیاد شده که نمی توان امیدوار بود که سخنان چهره معتمدی مثل آقایان خاتمی و روحانی نیز بر اذهان جامعه اثر بگذارد. در چنین شرایطی هر دو جناح سیاسی کشور باید تلاش کنند تا امید و اعتماد مردم را باز گردانند.