آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۷
صنعت و معدن
۳
خبر بنگاه ها

جایگاه ایران در معرفی برندهای جهانی

گروه بنگاه ها: در نشست هم اندیشی انجمن ملی برند اعلام شد که ایران جایگاه مناسبی در این بخش ندارد. به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، در این جلسه که به میزبانی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) برگزار شد، محمدرضا مودودی، معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه تشکلی در حال شکل گیری است که مسیری طولانی در پیش دارد، گفت: انجمن باید با اضافه شدن برندهای جدید سهم بیشتری را در تصمیمات کلان کشور به عهده بگیرد.

رئیس کمیسیون ملی برند برتر با اشاره به ضرورت ایجاد بسته حمایتی و قانونی حمایت از برندها، اظهار کرد: ایران از نظر تولید ناخالص داخلی هجدهمین کشور جهان است، اما حاصل ضرب تولید ناخالص داخلی در برند، ما را در جایگاه شصتمین کشور جهان قرار می دهد که به دلیل سهم بسیار پایین صادرات برندهای ما در دنیا است؛ بنابراین باید با تدوین استراتژی توسعه برند صادراتی، برند ایران در جهان مطرح شود تا زیر چتر آن امکان صادرات محصولات مان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به تحولات ارزی و شروع دوباره تحریم ها اظهار کرد: رفتار تحریم شدگان مهم تر از تحریم است و باید با اتخاذ راهبردهای مناسب از این دوره گذر کرد. این در حالی است که تجربه نشان داده دوره تحریم هر تهدیدی که دارد، اما باعث ایجاد باور توانمندسازی ساخت داخلی و شکل گیری نگاه فنی در کشور می شود؛ به خصوص اینکه در شرایط کنونی و با افزایش قیمت ارز واردات بسیاری از کالاها کمتر می شود و بنابراین فرصتی برای افزایش ظرفیت در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد. مودودی با بیان اینکه شرکت هایی که در این شرایط رشد می کنند دیگر بازگشت به عقب نخواهند داشت، افزود: آمادگی داریم تا با استفاده از ظرفیت های فکری و تجربی بخش خصوصی از نظرات آنها به نفع تجارت داخلی و خارجی بهره ببریم. در ادامه سیدابراهیم حسینی، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه امسال تولیدکنندگان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، اظهار کرد: این مشکلات باعث افزایش هزینه ها می شود و امیدواریم که این جلسات با حمایت سازمان توسعه تجارت به همگرایی و توسعه شرکت های دارای برند کمک کند.