آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۹
فرهنگی
۸

روی خط خبر

درگذشت نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان

شکور لطفی نویسنده، پژوهشگر، مدیرفرهنگی، فعال تلویزیونی و ورزشکار پیشکسوت درگذشت. نثر ساده و روان و سادگی و قابلیت تعمیم و توجه به محیط زیست و طبیعت از ویژگی های آثار این نویسنده است. همچنین پیشنهاد تعیین مقطع سنی برای کتاب های مقطع کودک و نوجوان نخستین بار از سوی این نویسنده مطرح شد.«پیرزنی که دلش می خواست تمیزترین خانه دنیا را داشته باشد»، «چکه چکه»، «سرگذشت چمنزار» و... از آثار این نویسنده پیشکسوت است.

معرفی آثار راه یافته به جشنواره جهانی فیلم پارسی

فیلم های کوتاه، بلند و مستند راه یافته به هفتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی مشخص شدند. فیلم های سینمایی و مستند لرد، صفر تا سکو، افسونگر، کله سرخ، درساژ، درباره فروشنده، آوانتاژ، ناپدید شدن، حریم شخصی، 24 فریم و سهیلا شماره 17 برای نمایش در این رویداد سینمایی انتخاب شدند. از میان آثار رسیده، فیلم های کوتاه حیوان، نگاه، شب تولد، رتوش، آسمان آبی، زمین پاک، آبشار، بدو رستم بدو، در یک چشم بر هم زدن و در دوردست به بخش اصلی راه یافتند. هفتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی از هشت تا هجدهم شهریور ماه به دبیری امین پلنگی در سیدنی و ملبورن برگزار می شود.

«تاریکی» در راه تورنتو

فیلم کوتاه «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان و تهیه کنندگی رامبد جوان بعد از حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره کن 2018 موفق به حضور در بخش مسابقه چهل و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو شد. جشنواره فیلم تورنتو به عنوان یکی از جشنواره های درجه A بین المللی مهم ترین رویداد سینمایی امریکای شمالی به شمار می رود.

«قاتل بی رحم» در برج آزادی!

نمایش «قاتل بی رحم» به نویسندگی هنینگ مانکل که توسط مسعود رایگان ترجمه شده است، با تهیه کنندگی رزاق موسوی پور و کارگردانی محمدجواد بشارت از امروز 20 مرداد در سالن اصلی برج آزادی به صحنه می رود. پدرام عزیزی، کیمیا ناصری، مسعود سالاری، شهراد بیدآبادی، آیه قبادیان، جلیل گلشن، شهرزاد علی محمدی، ریحانه یزدان یار و زیبا بنماران، بازیگران این نمایش هستند.

نمایش«پاراسمپاتیک» در اکو

«پاراسمپاتیک» کاری از گروه هنری آژاکس به کارگردانی مسعود بهارلو از امروز 20 مرداد به مدت دو هفته در موسسه فرهنگی اکو روی صحنه می رود.