آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۷
بازار دیجیتال
۲۶
نورسیده

گلکسی هوم و گلکسی واچ معرفی شدند

آی تی ایران: پنج شنبه شب سامسونگ در جریان مراسم رونمایی از گلکسی نوت 9، با معرفی «گلکسی هوم» رسما ورود خود را به دنیای اسپیکرهای هوشمند اعلام کرد. این اسپیکر هوشمند قرار است رقابت تنگاتنگی با هوم پاد شرکت اپل داشته باشد و از آنجا که گفته می شود کیفیت صدای خروجی آن بی نظیر است، از اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. سامسونگ هنگام معرفی این محصول گفت که گلکسی هوم تلفیقی از «صدای بی نظیر و طراحی چشم نواز» خواهد بود. گلکسی هوم با یک لایه پارچه پوشیده شده و به 3 پایه فلزی هم مجهز است. ضمنا میکروفن های درون این اسپیکر قادرند صدا را از فاصله دور به خوبی تشخیص دهند. این اسپیکر با به زبان آوردن دستور «Hi، Bixby» فعال خواهد شد و قادر است دستورات صوتی شما را از جمله پخش موزیک و تمام وظایفی که روی موبایل هم انجام می دهد برایتان اجرا کند.

سامسونگ در این مراسم اطلاعات بیشتری راجع به این اسپیکر منتشر نکرد و فقط اعلام کرد در کنفرانس برنامه نویسان که نوامبر امسال برگزار می شود، اطلاعات بیشتری در رابطه با این اسپیکر هوشمند به اشتراک خواهد گذاشت. باید دید این اسپیکر هوشمند در بازار و در رقابت با غول هایی همچون آمازون، گوگل و اپل موفق خواهد بود یا خیر. همچنین سامسونگ در جریان مراسم معرفی پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی نوت 9، علاوه بر این فبلت، محصولات مختلفی را معرفی کرد که یکی از مهم ترین آنها سری جدید ساعت های هوشمند این شرکت یعنی «گلکسی واچ» بود. این ساعت هوشمند از شبکه 3G/ LTE و همچنین شارژ وایرلس پشتیبانی می کند. گلکسی واچ همچنین قرار است در دو مدل 46 میلی متری نقره ای و 42 میلی متری مشکی و رز گلد به بازار عرضه شود.

برخی از مشخصات فنی این ساعت هوشمند عبارتند از: صفحه نمایش لمسی سوپر آمولد و محافظ گوریلا گلس، مقاومت در برابر آب تا عمق 5 متر، گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار IP68، باتری 270 میلی آمپری، سیستم عامل تایزن اواس 0/ 4، پردازنده اگزینوس دوهسته ای 9110 با سرعت 15/ 1گیگاهرتز، سیستم تشخیص ضربان قلب، سنسور نور محیطی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، 15/ 1 گیگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی. گلکسی واچ قرار است از 24 آگوست امسال در ایالات متحده رسما عرضه شود و در تاریخ 31 آگوست هم رسما وارد بازار کره جنوبی خواهد شد. ضمنا این اسمارت واچ از تاریخ 31 سپتامبر در دیگر کشورهای دنیا قابل خریداری خواهد بود. قیمت نسخه 42 میلی متری این ساعت در ایالات متحده 99/ 329 دلار و مدل 46 میلی متری آن 99/ 349دلار است که از فروشگاه های آمازون، سامسونگ و همچنین Best Buy قابل خریداری است. سامسونگ اعلام کرده کاربرانی که این ساعت را تا قبل از تاریخ 8سپتامبر پیش سفارش دهند یک بند اضافی هم هدیه خواهند گرفت.