آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۷
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

پاسخ برد پیت به اتهام آنجلینا جولی در زمینه مالی

مهر: برد پیت، بازیگر مطرح با ارائه اظهاریه ای به دادگاه از خود در برابر اتهام همسر سابقش مبنی بر عدم حمایت مالی از فرزندانشان دفاع کرد. بنابر دادخواست جدید جولی به دادگاه مبنی بر اینکه برد پیت بعد از جدایی آن طور که باید از فرزندانشان حمایت مالی نکرده است، بازیگر سرشناس هالیوودی اوراقی به دادگاه ارائه کرد.

دادگاه عالی لس آنجلس از سوی دیگر چهارشنبه اوراقی از برد پیت دریافت کرد که نشان می داد بیش از 9 میلیون دلار برای جولی و فرزندانش در این مدت هزینه کرده است. در اظهارنامه پیت آمده است که وی به شدت با این امر که وی حمایت زیادی از فرزندانش نکرده است، مخالفت دارد و وی نه تنها 8 میلیون دلار به همسر سابقش کمک کرده تا بتواند خانه اقامتگاه فعلی اش را بخرد، بلکه بیش از 3/ 1 میلیون دلار برای هزینه های فرزندانش پرداخت کرده است.

بازی «مونیکا بلوچی» در نقش فمینیست انقلابی

فارس: «مونیکا بلوچی» در مینی سریالی که در مکزیک، لس آنجلس و ایتالیا ساخته می شود در نقش «تینا مودوتی» فمینیست انقلابی ظاهر خواهد شد. این سریال 6 قسمتی که در مراحل پایانی خود به سر می برد با عنوان «چشم رادیکال: زندگی و دوران تینا مودوتی» ساخته می شود و بلوچی در آن نقش اصلی را ایفا می کند؛ نقشی که به گفته این بازیگر، سال ها منتظر بازی در آن بوده است.

تینا مودوتی زنی ایتالیایی بود که سال 1913 به آمریکا مهاجرت کرد و ابتدا در هالیوود در چند فیلم صامت ایفای نقش کرد سپس طی دهه 30 به خاطر عکاسی و نیز شور انقلابی چپ گرایش مشهور شد. او به گروهی از هنرمندان معاصر مکزیک ملحق شد و به عکاس-فمینیستی بدل شد که مدافع آزادی های نو برای زنان در اوایل قرن بیستم بود. «ادواردو دی آنجلیس» کارگردان عنوان دار ایتالیایی، ساخت این فیلم را بر عهده دارد. زبان اصلی فیلم انگلیسی است؛ ولی بخش هایی از آن به زبان های ایتالیایی و اسپانیایی ا ست. اکران اولیه این فیلم در ماه سپتامبر در بازار مستقل فیلم نیویورک خواهد بود.