آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۴
رسانه: شبکه
۷

سریال تک سواران کلید خورد

سریال «تک سواران» به کارگردانی مسعود تکاور،اوایل هفته کلید خورد. این مجموعه تلویزیونی نوشته نوشین پیرحیاتی، کارگردانی مسعود تکاور و تهیه کنندگی افشین صادقی به سفارش گروه نوجوان مرکز سیما فیلم تولید می شود.

در این سریال بیش از صد بازیگر اصلی و فرعی حضور دارند که از بازیگران اصلی این سریال می توان به کامران تفتی، جعفر دهقان، بهمن دان و فریبا متخصص اشاره کرد. تک سواران که داستانش در بستر زمانی اواخر دهه 50 شمسی و روزهای آغازین جنگ تحمیلی رخ می دهد، روایتگر دلاوری های عشیره های مرزنشین در روزهایی است که دشمن ظالمانه به مرزهای این سرزمین حمله کرد و با دفاع غیرقابل انتظار نیروهای مردمی رو به رو شد.

در خلاصه این سریال آمده است:«صالح: جنگ دو طایفه نیست این جنگ که قطار فشنگ ببندی و شونه به شونه من اسب بتازونی!سحربانو: کجای قباله عروسی یه زن ایلیاتی نوشته که وقتی دشمن حریم و حرمت زمین و زندگی رو زیرپا می ذاره، مردت رو تنها بذاری؟ نخواه که با رفتنم آبروی زن ایلیاتی هم بره...»این سریال 26 قسمتی، پنج ماه پیش تولید آن به طول انجامید و بخش های مهمی از لوکیشن های این سریال توسط گروه طراحی صحنه در پنج منطقه از اطراف تهران و شهرک دفاع مقدس، ساخته شد. از دیگر ویژگی های این سریال می توان به طراحی گریم و لباس متفاوت آن اشاره کرد که بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون را با چهره هایی متفاوت به قاب تلویوزیون می آورد. فیلمبرداری این سریال با دو دوربین انجام می شود و علاوه بر آن به دلیل صحنه های حادثه ای و جنگی که سهم عمده ای در این سریال دارند، از هلی شات و دوربین های اضافی در صحنه های جنگی استفاده می شود.دیگر بازیگران اصلی این سریال بزودی معرفی می شوند.