آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۴
ورزش
۴

استقلال خوزستان - پرسپولیس؛ برانکو فقط به برد فکر می کند

آزمون آسان صدرنشین

تیم برانکو امشب مانند هفته اول مهمان است. پرسپولیس که ماه هاست به صدرنشینی عادت کرده در بازی امشب حریفی از قعر جدول را رودرروی خود می بیند: تیمی از رده سیزدهم جدول.

استقلال خوزستان فصل قبل به اندازه کافی بحران به خود دید و در لحظات پایانی در لیگ ماند و این فصل هم همان قصه فصل قبل را دوباره از نو می نویسد. داریوش یزدی سرمربی این فصل استقلال خوزستان همچنان درگیر بحران ها و کشمکش های خسته کننده و سریالی است. این بحران های پیاپی، روح و جسم بازیکنان را فرسوده کرده است.

آبی خوزستان با این اوضاع نمی تواند لقمه گلوگیری برای پرسپولیس باشد. برانکو که از دو بازی سخت با پدیده و فولاد 6 امتیاز گرفته از این بازی آسان فقط برد می خواهد تا در صدر بماند. البته پرسپولیسی ها برای آن که ثبات همیشگی شان در صدر را به دست بیاورند، چشم به بازی سپاهان و پیکان (تیم های دوم و سوم جدول) در اصفهان دارند و امیدوارند این بازی با نتیجه مساوی تمام شود.

پرسپولیس اگرچه در نیم فصل اول از جذب بازیکن محروم بود؛ اما سه بازیکن کلیدی و گره گشا جذب کرد و امیدوار است نیم فصل اول را بدون مشکل به پایان برساند. اگر پرسپولیس با همین وضعیت به آخر خط نیم فصل اول برسد، آن وقت مهدی شریفی، مهدی ترابی و سروش رفیعی از پرسپولیس، تیمی خطرناک خواهند ساخت.

برانکو که نسبت به تیم فصل قبل سه بازیکن کلیدی خط میانی خود وحید امیری، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان را از دست داده است، فقط به پایان نیم فصل اول فکر می کند تا جای خالی سه بازیکن فصل قبل، با سه خرید مطمئن پر شود. اگرچه در فوتبال امروز بازی آسان وجود ندارد؛ اما به نظر می رسد پرسپولیس برای برد در بازی امشب مشکلی پیش رو نداشته باشد.

برتری مطلق قرمزها

همه آمارهای خوب برای پرسپولیس. آنها سه بازی است که گل نخورده اند و سه بازی است که در هر دو نیمه پیروز شده اند. سه بار متوالی هم هست که استقلال خوزستان را شکست داده اند. خود استقلال خوزستان هم در سه بازی قبلی اش در لیگ نبرده است. آیا این «سه»ها تبدیل به چهار خواهد شد؟