آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۷
خودرو
۱۶
رویداد

تشت رسوایی خودروسازان ژاپنی افتاد

ایسنا: وزارت حمل ونقل ژاپن اعلام کرد شرکت های خودروسازی مزدا و سوزوکی تست و آزمایش های مصرف بهینه سوخت و کاهش انتشار آلاینده ها را به درستی انجام نداده اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که اخبار و شایعات بسیاری مبنی بر انتشار اطلاعات نادرست و داده سازی های ساختگی در بسیاری از گروه های صنعتی ژاپن منتشر و ارائه شده است. این گزارش می تواند تصویر خوبی را که تاکنون بسیاری از شرکت های خودروسازی و صنایع ژاپنی در خاطر همه مردم جهان ساخته بودند، تیره و تار کند.نتایج این گزارش، حاصل تحقیقاتی است که پس از داده سازی های ساختگی از سوی دو شرکت نیسان موتور و سوبارو در ماه ژوئیه سال جاری و در پی دستور وزارت صنعت و حمل و نقل ژاپن به تمامی موسسات و شرکت های صنعتی ژاپن برای تهیه و ارائه گزارشی درباره نحوه اجرای آزمایش های مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی موتور خودروها صورت گرفت.

نمایندگان شرکت های مزدا و سوزوکی با ارائه گزارش به وزارت مربوطه، اذعان کردند که درخصوص اجرای دقیق و کامل تست و آزمایش های میزان انتشار آلایندگی و مصرف سوخت خودروها و محصولات تولیدی خود، کم کاری و سهل انگاری کرده اند.نماینده شرکت یاماها موتور نیز در این خصوص گفت: ما در اجرای دقیق و مو به موی این آزمایشات کوتاهی کرده ایم و به همین دلیل از مشتریان و مسوولان مربوطه پوزش می طلبیم.این در حالی است که ارزش سهام شرکت مزدا با ارائه چنین گزارشی 8/ 1 درصد کاهش یافت، که در چهار هفته اخیر بیشترین میزان کاهش را شاهد بوده است. سهام سوزوکی نیز 2/ 5 درصد سقوط کرد که از نوامبر سال 2016 میلادی تاکنون به کمترین حد خود رسیده است. ارزش سهام یاماها موتور نیز 4 درصد نزول یافت.