آرشیو شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون وزیر کشور: زیرساخت های تردد زائران اربعین از مرز خسروی فراهم شده است

سرپرست معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: زیرساخت های لازم برای تردد زائران در اربعین حسینی امسال در مرزهای چهارگانه خسروی، شلمچه، چذابه و مهران فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ خندان دل» در کمیته زیرساخت های اربعین که با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداران کشور در پایانه مسافربری خسروی برگزار شد، افزود: برای اینکه زمینه های اجرایی برای ایجاد زیرساخت ها در مرزها مطلوب تر باشد، کارها تقسیم و استان های معین در منطقه نیز تعیین شدند و وظیفه تمامی استان های معین و استان های مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه در زمینه ایجاد زیرساخت ها در اربعین مشخص شد.

خندان دل، درخصوص بازگشایی مرز رسمی خسروی نیز گفت: با توجه به ایجاد زیرساخت های مناسب، مقدمه های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از این مرز رسمی فراهم است.

فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به سابقه طولانی مرز خسروی در مقایسه با سایر مرزهای کشور برای تردد زائران عتبات عالیات، اضافه کرد که بازگشایی این مرز رسمی یکی از مطالبه های به حق مردم استان کرمانشاه است.

مرادعلی تاتار افزود: بسیاری از زیرساخت های اربعین در شهرستان قصرشیرین در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال از بین رفت و برخی مکان هایی نیز که در اختیار ستادهای معین قرار گرفت، باید تعمیر شود از این رو این استان ها با توجه به محدودیت امکانات، باید برای رفع مشکلات فراروی اهتمام بیشتری داشته باشند.

با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی و آماده تردد زایران عتبات عالیات است.

مرز خسروی نزدیک ترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.