آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۴
صفحه آخر
۲۰

کمک ارتش سوئیس به گاوهای تشنه

بالگردهای ارتش سوئیس با انتقال مخزن های آب به مراتع این کشور که از خشکسالی و موج گرمای شدید سراسری در اروپا رنج می برند، باعث نجات هزاران گاو شدند.

به گزارش ایرنا، در عملیات روز سه شنبه ارتش سوئیس، از مخزن های بزرگ پلاستیکی قرمز رنگ که از بالگردها آویزان بودند برای آبرسانی به زمین های کشاورزی و مزارع بین کوه های ژورا تا تپه های آلپ استفاده شد.

به گفته مقام های سوئیسی، حدود 40 هزار راس گاو در فصل تابستان و گرمای شدید مراتع در منطقه «واد کانتون» درغرب سوئیس می چرند و روزانه به 150 لیتر (40 گالون) آب نیاز دارند. یکی از مرتع دارانی که به گفته خودش 13سال است این مرتع را اجاره کرده، در مصاحبه با رویترز گفت ارسال آب از بالا گاهی اتفاق می افتاد اما هرگز به این اندازه نبوده است. دولت فدرال سوئیس روز دوشنبه و در بحبوحه تلف شدن ماهی های رودخانه راین اعلام کرد که تعرفه واردات خوراک دام را کاهش خواهد داد و وام های بدون بهره را برای کمک به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی ارائه می دهد.

یک مقام اقتصادی منطقه واد سوئیس که درعملیات روز سه شنبه حاضر بود، اوضاع را بسیار نگران کننده خواند زیرا به گفته او سوئیس از سال 1921 تاکنون شاهد چنین خشکسالی ای نبوده است.