آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۴
سینمای جهان
۱۲

دومین تجربه فیلمسازی ناتالی پورتمن

نگاه سینمایی به مشاوران سینمایی

ناتالی پورتمن، بازیگر اسکار گرفته سینما دومین فیلم سینمایی خود را در مقام کارگردان هم جلوی دوربین می برد. این فیلم بدون نام، درباره آن استر و پائولین فریدمن خواهران دوقلویی است که در صنعت سینما در کار مشاوره بودند. نشریه هالیوود ریپورتر خبر می دهد که پورتمن در کنار کارگردانی این درام اجتماعی، نقش یکی از خواهران را هم بازی خواهد کرد. پورتمن می گوید که بازی و کارگردانی همزمان برای او، یک چالش بزرگ و سرنوشت ساز است و می خواهد توانایی هایش را به طور عملی محک بزند.

استر و پائولین سال 1918 به دنیا آمدند و با هم همکاری نزدیکی داشتند. آنها کار نوشتن را از مدرسه و با روزنامه دیواری شروع کرده و بزودی هر یک از آنها، در مجلات جداگانه ای کار تحلیل فیلم ها را شروع کردند. نکته جالب رقابت سختی است که این دو در زمان کار حرفه ای شان با هم انجام دادند. از سال 1964 این دو به رقابت با هم پایان داده و یک همکاری مشترگ را شروع کردند. این همکاری تا مرگ استر در سال 2002 ادامه داشت. نکته جالب این که دختران این دو که راه مادرانشان را رفتند، به جای همکاری به رقابت با یکدیگر پرداختند.

با پیدا شدن سروکله یکی از کمپانی های بزرگ فیلمسازی برای تولید و پخش این درام پرتنش، زمان شروع فیلمبرداری آن هم مشخص می شود. پورتمن فیلمنامه فیلم را با همکاری کیتی رابینز نوشته او هم اکنون جلوی دوربین «نقطه آبی رنگ پریده» است. نوآ هالوی کارگردانی این فیلم را به عهده دارد.