آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۴
سینمای جهان
۱۲

اندی سرکیس به آرزویش رسید

شخم تازه در «مزرعه حیوانات»

اندی سرکیس بالاخره به آرزوی دیرینه اش رسید و چراغ سبز کارگردانی نسخه تازه ای از داستان معروف و جنجالی «مزرعه حیوانات» را دریافت کرد. او این نسخه را برای شبکه نتفلیکس کارگردانی خواهد کرد. کمپانی برادران وارنر هم در تولید فیلم مشارکت دارد.

سرکیس از سال 2012 علاقه اش برای ساخت نسخه جدید مزرعه حیوانات علنی کرد و در گفت وگوهایش از این علاقه حرف زد. او فیلمش را با کمک تکنیک های جدید و پیشرفته کامپیوتری و دیجیتالی خواهد ساخت.

نوول سال 1945 جورج اورول از سوی منتقدان ادبی، به عنوان هجویه ای علیه اتحاد شوروی دوران استالین ارزیابی شد. به همین دلیل، چاپ این نوول در کشور شوروی سابق ممنوع بود. داستان نوول درباره گروهی از حیوانات یک مزرعه است، که برای دفاع از مزرعه شان با آدم ها درگیر شده و در این مبارزه به موفقیت می رسند.

مت ریوز، کارگردان دو قسمت تازه «سیاره میمون ها»، مدیر تولید فیلم سرکیس است. سرکیس که نقش گوریل نسخه سال دو هزار «کینگ کونگ» پیتر جکسن را بازی کرد، «موگلی» را به عنوان کارگردان در نوبت اکران دارد. این اکشن کودکانه، نگاهی تازه به داستان کلاسیک «کتاب جنگل» و شخصیت اصلی آن دارد. سرکیس زمانی برای شروع کار تولید فیلم تازه اش اعلام نکرده است. اما پیش بینی می شود کلید فیلمبرداری آن، تا قبل از پایان فصل پاییز سال جاری زده شود.

نسخه تازه مزرعه حیوانات برای نمایش عمومی در فصل بهار سال آینده میلادی آماده خواهد شد. خود سرکیس هم در این فیلم بازی دارد.