آرشیو یکشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۸
بازرگانی
۵

خبر بنگاه ها

دفتر کارگزاری ایران و گرجستان نقشه راهی برای تجار ایرانی

گروه بنگاه ها: مراسم افتتاحیه کارگزاری رسمی اتاق ایران و گرجستان با حضور سفیر گرجستان در ایران برگزار شد. در این مراسم سفیر گرجستان درایران با اشاره به قرارداد تجارت آزاد گرجستان با اتحادیه اروپا و چین گفت: ایرانی ها می توانند با سرمایه گذاری صنعتی در گرجستان از بازار صادراتی 2 میلیارد نفری اتحادیه اروپا و چین بهره مند شوند.

ایوسب چاخواشویلی با اشاره به قرارداد تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اروپا گفت: با انعقاد این قرارداد بین گرجستان و اتحادیه اروپا، گرجستان قادر است هر جنس و کالایی که در گرجستان تولید می شود و گواهی مبدا این کشور را دارد بدون تعرفه به اتحادیه اروپا صادر کند. گرجستان همچنین قرارداد تجارت آزاد را با چین به امضا رسانده است و انعقاد قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و چین بازار صادراتی بیش از 2 میلیارد نفری را برای گرجستان فراهم کرده است. وی با بیان اینکه ما می خواهیم به اتحادیه اروپا ملحق شویم و از 4 سال پیش قرارداد وابسته را به عنوان مرحله اول برای این امر منعقد کرده ایم، اظهار کرد: ما هنوز عضویت جدی در اتحادیه اروپا نداریم و باید تلاش کنیم تا سطوح اقتصادی گرجستان را افزایش دهیم که موضوعی زمانبر است تا عضویت ما در اتحادیه اروپا کامل شود.

1300 میلیارد تومان جایزه صادراتی در حوزه فرش

ایسنا: رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: با همکاری سازمان توسعه تجارت یک هزار و 300 میلیارد تومان جوایز صادراتی برای صادرکنندگان فرش پرداخت می شود. فرشته دستپاک در گفت وگو با «ایسنا» اظهار کرد: در سال های گذشته به رغم فشارهای اقتصادی موفق شدیم 428 میلیون دلار صادرات فرش به کشورهای مختلف انجام دهیم که 30 درصد آن مربوط به آمریکا بود. وی ادامه داد: با توجه به تحریم های آمریکا ما در سال جاری این بازار بزرگ را از دست دادیم، ولی سعی می کنیم از طرق مختلف و با صادرات به بازارهای جدید این خلا را جبران کرده و به نوعی اجازه ندهیم عدم صادرات فرش به آمریکا به ضرر تجار و بازرگانان باشد.