آرشیو یک‌شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۸
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

زندگی نامه همینگوی به روایت نویسنده ایتالیایی

کتاب «همینگوی» نوشته «فرناندا پی وانو» نویسنده ایتالیایی با ترجمه رضا قیصریه منتشر شد. این کتاب زندگی نامه ای است که بر پایه مدارک معتبر و نامه های دیده نشده او استوار شده است؛ بر مبنای یادها و احساس ها و هیجان ها، از جنگ ها تا عشق ها، از دوستی ها تا کتاب ها، از جایزه نوبل تا شکار بزرگ در آفریقا.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم: «بیدار که می شد آواز می خواند. شب خودکشی هم قبل از خوابیدن آواز خواند. آن شب به چه اندیشیده بود؟ شاید با وحشت به ماموران اف بی آی، که به خاطر دخالت هایش در امور نظامی تعقیبش می کردند. یا شاید به عشاق گمشده ای اندیشیده بود که دیگر نمی توانست داشته باشد، به همسر نازنین دوران جوانی، به همسر ثروتمند زمان بلوغ، به همسر متکبر رقابت جو، به همسر فروتن و زیرک اواخر عمر، به پرستار اوان جوانی... به آن دختر ونیزی اشراف زاده یا به دوستان باوفای رخت بربسته ای که او را نویسنده کرده بودند...» کتاب «همینگوی» در 302 صفحه و به قیمت 30هزار تومان از سوی انتشارات کتاب خورشید روانه بازار شده است.

انتشار آلبوم «ریشه در باد» در بازار موسیقی

آلبوم موسیقی «ریشه در باد» با هنرمندی باربد هنرمند، نوازنده و خواننده موسیقی کلاسیک در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار گرفت.

این اثر شامل شعر، موسیقی و داستان در قالب هشت قطعه است و داستان آلبوم، روایتی از گذشته یک هنرمند است که در استعاره ذهنی وی در قالب یک باغ و باغبانش شکل می گیرد و پس از سال ها در دیداری با معشوق جوانی اش این خاطرات و دغدغه ها به تصویر کشیده می شوند. باربد هنرمند از جمله هنرمندان فعال در عرصه نوازندگی گیتار، نوازندگی پیانو و خوانندگی کلاسیک است که در زمینه هارمونی و کنترپوآن شاگرد استادانی چون شهرام توکلی و علی اکبر قربانی بوده است. او همچنین سابقه فعالیت به عنوان خواننده باس در گروه های «کر نیاوران»، «ایستگاه»، «اینترارکستر» و«دیسونانس» را دارد.