آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۹
خبر
۸

در دیدار با روحانی مطرح شد

تاکید پوتین بر حفظ برجام

دنیای اقتصاد: روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حاشیه اجلاس سران کشور های ساحلی دریای خزر با یکدیگر دیدار و گفت وگو و در زمینه مهم ترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بر ضرورت و اهمیت بیش از پیش توسعه روابط و همکاری های تهران - مسکو در بخش های مختلف تاکید کرد. رئیس جمهور همکاری های مشترک ایران و روسیه در دریای خزر را به نفع دو ملت دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا خزر به دریای صلح و دوستی و عاملی برای تقویت مناسبات، همکاری ها و دوستی بیشتر کشورهای ساحلی تبدیل شود. روحانی افزود: همکاری های دوجانبه و چندجانبه ایران و روسیه در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله در زمینه امنیت منطقه ای و مبارزه با تروریسم داعش در سوریه آثار مثبتی در منطقه به دنبال داشته و باید این همکاری ها تا ریشه کنی کامل تروریسم ادامه پیدا کند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور در زمینه های گوناگون تاکید کرد: مسکو آماده توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات با تهران در زمینه های موردعلاقه طرفین و در راستای منافع مشترک است. رئیس جمهور روسیه برجام را توافقی بین المللی و مهم دانست و با اشاره به ضرورت تلاش در راستای حفظ و استحکام برجام از سوی همه طرف ها پس از خروج یکجانبه آمریکا از آن، بر ادامه رایزنی ها و همکاری مسوولان دو کشور درباره حل و فصل مسائل و موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

دیدار با رئیس جمهور قزاقستان

حسن روحانی همچنین در حاشیه این اجلاس در دیدار نور سلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان روابط تهران - آستانه را راهبردی، صمیمی و رو به گسترش دانست و گفت: ظرفیت های گسترده دو کشور در زمینه های مختلف می تواند مکمل یکدیگر باشد و باید از آن بیش از پیش در راستای منافع دو ملت و ملت های منطقه استفاده کنیم. او تاکید کرد: حضور فعال آستانه در تحولات منطقه به ویژه مذاکرات صلح سوریه و سایر موضوعات امنیت منطقه ای تاثیرگذار بود. قزاقستان در مسائل بین المللی از جمله برجام همواره در کنار ملت ایران بوده و این قابل تقدیر است و مصمم هستیم روابط خود را در این عرصه ها هر چه بیشتر تقویت کنیم.