آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۹
بانک و بیمه
۱۳

خبر بنگاه ها

فروش اوراق گواهی سپرده 18 درصدی بانک تجارت

گروه بنگاه ها: اوراق گواهی سپرده عام با نرخ سود علی الحساب سالانه 18 درصد از 20 مرداد در شعب بانک تجارت در حال فروش است. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، شعب این بانک در سراسر کشور از روز شنبه تا پنج شنبه 25 مرداد ماه طی شش روز کاری اوراق گواهی سپرده مدت دار عام را به متقاضیان عرضه می کنند. این اوراق که بر اساس مجوز بانک مرکزی انتشار یافته به صورت عام، یکساله، با نام و معاف از مالیات است. پرداخت سود اوراق در مقاطع ماهانه انجام می شود. بازخرید این اوراق، قبل از سررسید بانرخ سود 16 درصد سالانه از تاریخ انتشار محاسبه شده و قابل پرداخت است.

رشد 35 درصدی درآمدهای غیرمشاع بانک صادرات

گروه بنگاه ها: تازه ترین آمارهای عملکرد بانک صادرات ایران از افزایش 35 درصدی درآمدهای غیرمشاع این بانک در پایان تیرماه سال جاری حکایت دارد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، تمرکز بر توسعه بسترهای بانکداری الکترونیک، خدمات متنوع بانکی ارزی و ریالی، ارائه مشاوره های مالی و سرمایه گذاری در این بانک طی ماه های اخیر، موجب شد تا مجموع درآمدهای غیرمشاع در پایان تیرماه 97 از 7 هزار و 346 میلیارد ریال فراتر برود که نسبت به ماه قبل، بیش از 35 درصد افزایش راثبت کرده است.

در همین حال، درآمدهای مشاع بانک نیز در پایان تیر ماه نسبت به ماه قبل با بیش از 39 درصد افزایش به مرز 32 هزار میلیارد ریال رسیده که از چرخش هدفمند منابع در حمایت از بخش های تولید داخلی و پروژه ها حکایت دارد. بنابراین گزارش بانک صادرات ایران در اجرای نقشه راه برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن تا پایان سال جاری، استفاده از تمامی ظرفیت ها را در دستور کار قرار داده و با افزایش بهره وری و تلاش در کنترل و تخصیص بهینه منابع و مصارف، سعی در اصلاح ساختارهای مالی خود دارد. همچنین اصلاح مستمر رویه ها در این بانک منجر به کاهش قیمت تمام شده پول و بهبود نرخ موثر تسهیلات در تیرماه سال جاری شده است. این گزارش می افزاید: کاهش روند زیان در بانک صادرات ایران با توجه به برنامه های درپیش گرفته شده به نحوی است که درسه ماه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال 96 رقمی در حدود 2هزار میلیارد ریال زیان بانک کاهش یافته است.