آرشیو دوشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۹
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

تجدید چاپ «خوشه های خشم» با ترجمه نوستالژیک

چاپ بیست و یکم رمان «خوشه های خشم» نوشته جان اشتاین بک با ترجمه مشترک شاهرخ مسکوب و عبدالرحیم احمدی تجدید چاپ شد.

خوشه های خشم اثری است که در عالم ادبیات به رمانی شاخص در محکومیت بی عدالتی مشهور شده است. روایتی طولانی از سفر یک خانواده تنگدست آمریکایی که در سال های دهه سی و پس از بحران اقتصادی عظیم آمریکا به امید زندگی بهتر از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می کنند اما سفرشان آنطور که پیش بینی می کرده اند به طول نمی انجامد. اشتاین بک به خاطر نگارش این رمان توانست جایزه ادبی پولیتزر و چند سال پس از آن جایزه ادبی نوبل را به دست بیاورد. اشتاین بک که خود سابقه کارگری در مزرعه را دارد این رمان را برای نخستین بار در سال 1939 منتشر کرد و یک سال پس از آن در سال 1940 جان فورد فیلمی با همین نام با بازی هنری فوندا براساس آن ساخت. مجله تایم نیز این رمان را در فهرست صد رمان برتر انگلیسی زبان از سال 1923 تا سال 2005 جای داده است. این ترجمه برای نخستین بار در سال 1344 منتشر شده است و در بازنشر تازه در شمارگان 500 نسخه و قیمت 60 هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر روانه بازار کتاب شده است.

بررسی ماموریت های غیرممکن در «دنیای تصویر»

جدیدترین شماره «دنیای تصویر» به بررسی فیلم های «ماموریت غیرممکن» با بازی تام کروز پرداخته است. سینمای وس اندرسون و فیلم جدیدش «جزیره سگ ها»، انیمیشن دیوانه وار «ریک و مورتی»، بررسی سری فیلم های «ماموریت غیرممکن»، نگاهی به تجربه بازیگری متفاوت شارلیز ترون در «تالی»، تاویل معناشناسانه بر «بازیکن شماره یک آماده» ساخته جدید استیون اسپیلبرگ و مطلب ویژه به بهانه 100 سالگی اینگمار برگمان از جمله خواندنی های این شماره است.

همچنین در بخش سینمای ایران هم مطالب متفاوتی تدارک دیده شده است که می توان به بخش کارآگاه با عنوان «چگونه در سینمای ایران یک کمدی پرفروش بنویسیم؟» و همین طور نگاهی به جامعه روشنفکری امروز ایران از دریچه فیلم های «هنر و تجربه» اشاره کرد. بخش جدید «دوئل» هم که از این شماره به مجله اضافه شده به بررسی «شوالیه تاریکی» و جایگاه این فیلم بعد از 10 سال اشاره دارد. جدیدترین شماره دنیای تصویر به قیمت 10 هزار تومان عرضه شده است.