آرشیو چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۴۰۱
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

پردازنده های گرافیکی انویدیا 6 برابر سریع تر شدند

خبرگزاری مهر: شرکت انویدیا برای اولین بار از عرضه نسل جدیدی از پردازنده های گرافیکی خود خبر داده که در آنها از فناوری جدیدی موسوم به تورینگ استفاده شده و سرعتشان را تا 6 برابر افزایش می دهد. پردازنده های مبتنی بر فناوری تورینگ جایگزین پردازنده های قدیمی سری پاسکال می شوند که اولین بار در سال 2016 عرضه شده بودند.

انویدیا تولید اولین سری از پردازنده های گرافیکی خود بر مبنای فناوری تورینگ را آغاز کرده و انتظار می رود از آنها برای تولید رایانه های قدرتمندی استفاده شود که برای اجرای بازی های رایانه ای پیچیده به کار می روند. تحلیلگران می گویند انویدیا در اواخر ماه جاری میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه Gamescom 2018 در آلمان در این زمینه به طور رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد. مدیران انویدیا پیش از این گفته بودند که علاقه مندان را در نمایشگاه یادشده شگفت زده خواهند کرد. سه کارت گرافیک تازه ای که قرار است بر مبنای فناوری پرسرعت تورینگ در دسترس علاقه مندان قرار بگیرند به ترتیب Quadro RTX 8000، Quadro RTX 6000 و Quadro RTX 5000 نام دارند. مدل اول با 48 گیگابایت حافظه عرضه شده و 10هزار دلار قیمت دارد. مدل دوم با 24 گیگابایت حافظه و قیمت 6300دلاری عرضه می شود و مدل سوم با 16 گیگابایت حافظه و قیمت 2300دلاری به بازار می آید. در کارت گرافیک های جدید انویدیا از پردازنده هایی موسوم به Tensor Cores استفاده شده که قادر به انجام 500 تریلیون فعالیت گوناگون در هر ثانیه هستند و به قابلیت های هوش مصنوعی و خودآموزی و ارتقای تصمیم گیری مجهز شده اند.

مودم وای فای برای خانه های هوشمند

ایسنا: سامسونگ قصد دارد با عرضه و انتشار یک مودم روتر وای فای پیشرفته و یکپارچه، به اتصال و توسعه اینترنت اشیا و خانه هوشمند کمک کند. اینترنت اشیا (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیای مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استاندارد شده ای با یکدیگر در ارتباطند.حالا به نظر می رسد عزم شرکت کره ای سامسونگ برای توسعه فناوری های نوینی همچون اینترنت اشیا و اتصال خانه های هوشمند جزم شده است به گونه ای که می خواهد با عرضه و ارائه یک مودم روتر وای فای قدرتمند و یکپارچه، به رویای خانه هوشمند کاربران تحقق بخشد و پل ارتباطی پرقدرتی میان دستگاه های الکترونیکی و هوشمند خانه و محل کار باشد. بر اساس گزارش های منتشر شده در فضای مجازی، این مودم قدرتمند سامسونگ مخصوص خانه های هوشمند و برقراری اتصال میان گجت های هوشمند و توسعه اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده و قرار است تمامی وسعت و بزرگی محل خانه و سرکار کاربران را پوشش دهی کند. گفته می شود همچنین این مودم به تعداد حسگرهای پیشرفته و دقیق مجهز خواهد شد که قادر است تمامی دستگاه های هوشمند محیط اطراف خود را شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کند.