آرشیو یکشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۴۰۴
خبر
۸

خبر

رحمانی فضلی، نماینده رئیس جمهوری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا شد

ایرنا: حسن روحانی، رئیس جمهوری در حکمی «عبدالرضا رحمانی فضلی» را به عنوان «نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: انتظار دارد به منظور سیاست گذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرایی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به برگزاری منظم جلسات اقدام کنید. بدیهی است مصوبات ستاد پس از تایید و امضای اینجانب لازم الاجرا خواهد بود.

توضیح معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخصوص دعاوی ایران علیه آمریکا

ایسنا: معاونت حقوقی ریاست جمهوری در اطلاعیه ای اعلام کرد که تاکنون دولت ایران دو دعوا علیه آمریکا مطرح کرده است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دولت ایران دو دعوا علیه آمریکا مطرح کرده است که یکی مربوط به درخواست اجراییه ازسوی ذی نفعان آمریکایی درخصوص احکام صادره از این کشور و دیگری درخصوص اعمال مجدد تحریم های ثانویه آمریکا علیه ایران است. در این دعاوی، خواهان، دولت ایران است. دعاوی بر مبنای عهدنامه 1334 ایران و آمریکا ثبت شده اند و در دادگاه دادگستری بین المللی تحت رسیدگی هستند.

فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد: ارتقای برد سلاح های بالگردی به 12 کیلومتر

ایسنا: امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه همایش هم افزایی هوانیروز ارتش و سپاه با بیان اینکه «هوانیروز ارتش امروز در ارتقای برد سلاح های بالگردی خود به برد بالای 8 تا 12 کیلومتر رسیده است» گفت: ما امروز هیچ قطعه ای را از خارج وارد نمی کنیم و تمام قطعات به دست متخصصان خودمان ساخته و روی بالگردها نصب می شود. در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز اولین ناوشکن ایرانی به «سامانه دفاع نزدیک کمند» خبر داد.