آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۶۵
هنر و ادبیات
۹
نوا

با اجرای ارکستر مجلسی رسا و رهبری بهنام ابوالقاسم

«هزار و یک شب» خلعتبری به صحنه می رود

ارکستر مجلسی رسا به رهبری بهنام ابوالقاسم کنسرت «هزار و یک شب» را در قالب اجرایی از ساخته های جدید فردین خلعتبری به صحنه می برد. در این برنامه که در روزهای اول و دوم شهریورماه در تالار رودکی تهران روی صحنه می رود، آثاری از آخرین ساخته های خلعتبری برای سینما با عنوان«هزار و یک شب» اجرا خواهد شد: قطعاتی مثل «پروانه ای در باد»، «نیمکت»، «آسمان من»، «شکلات»، «پستچی سه بار در نمی زند»، «دندون طلا» و غیره.

کنسرت «هزار و یک شب» اولین همکاری فردین خلعتبری، بهنام ابوالقاسم و «ارکستر رسا» است و برای اولین بار پوریا اخواص و پدرام فریوسفی در این ترکیب روی صحنه می روند.

ارکستر مجلسی رسا از 25 نوازنده با سرپرستی مظفر نبیلی تشکیل شده و فعالیت حرفه ای خود را در سال1389 در قالب کوارتت زهی آغاز کرده است که تا به امروز برنامه های موفقی در تالار رودکی تهران، کلیسای آلمانی های مقیم ایران و دیگر سالن های معتبر ایران اجرا کرده است.

بهنام ابوالقاسم، آهنگساز و پیانیست برجسته ایرانی هم در این اجرا به عنوان رهبر میهمان حضور دارد. اجرای آثار باکلام را پوریا اخواص به عهده دارد که پیش از این با ارکستر موسیقی ملی ایران همکاری داشته است. در این اجرا برای اولین بار اشعاری از آخرین آثار مرحوم افشین یداللهی به صحنه خواهد رفت که همگی آنها توسط فردین خلعتبری آهنگسازی شده اند.

این کنسرت ساعت 21 در محل تالار رودکی برگزار خواهد شد و بلیت فروشی آن از طریق سایت ایران کنسرت به آدرس iranconcert.com صورت می گیرد.