آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۶۵
جامعه
۱۲
محیط زیست

دبیرکل جمعیت هلال احمر تشریح کرد

پویش نذر آب در 521 روستا به اجرا درمی آید

گروه اجتماعی - محمود محمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: پویش «نذر آب» در سیستان و بلوچستان در سه محور خرید مخازن آب برای 521 روستا، توزیع 50 هزار بسته غذایی و اعزام کاروان های سلامت، اجرا می شود و این در حالی است که در 19 شهرستان استان سیستان و بلوچستان تیم های درمانی داوطلب مستقر شده اند.

براساس توضیح محمدی موضوع «نذر آب» برنامه ای است که جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه در آن ورود کرد.

محمدی نسب از توزیع 1هزار و 271 تانکر در 521 روستای استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: جمعیت هلال احمر برای اجرای پویش «نذر آب» تاکنون 5 میلیارد تومان هزینه کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر توان حل بحران آب را ندارد، گفت: هلال احمر گاهی با تجهیزات و لجستیک و نیروهای امدادی خود وارد عملیات حوادث می شود و گاهی هم وظیفه مستقیم برای حل بحرانی را ندارد یا امکانات کافی برای حل آن را در اختیار ندارد که براساس وظایف ذاتی خود، برای احقاق حقوق مردم آسیب دیده، مطالبه گری می کند. در حال حاضر وظیفه ما این است که در کنار مردمی که دچار بحران شده اند بایستیم، صدای آنها شویم و از دستگاه هایی که وظیفه تامین آب شرب را برعهده دارند، مطالبه گری کنیم.

محمدی نسب همچنین اظهار کرد: در مطالعه نیازهای استان سیستان و بلوچستان مشخص شد 521 روستای استان برای تامین آب شرب روزانه با مشکلات جدی مواجهند که یا شبکه آبرسانی ندارند یا اینکه در شبکه آبرسانی این روستاها، آب تزریق نمی شود: بنابراین هلال احمر متناسب با جمعیت روستاها و سرانه مصرف روزانه آب، وظیفه تامین مخازن آب این روستاها را برعهده گرفت تا با همکاری اداره آب و فاضلاب روستایی، میزان آب لازم این مخازن برای دسترسی مردم تامین شود. از طرفی وظیفه نظارت بر سلامت آب این مخازن برعهده شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت. شماره حساب 66666 در همه بانک ها آماده دریافت کمک های مردمی است. علاوه بر این هموطنان می توانند عدد 4 را به 2099999 پیامک کرده و بخشی از هزینه تامین آب شرب سالم در مناطق و استان های دچار خشکسالی را برعهده بگیرند.