آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۴۰۵
بانک و بیمه
۱۲

جلوگیری از فرار مالیاتی 22 هزار میلیاردی

ایبنا: اسحاق جهانگیری پس از بازدید بخش های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نظام مالیاتی کشور را یکی از کانون های مهم فرار مالیاتی دانست و اظهار کرد: با الکترونیکی شدن فرآیندها و اتصال سامانه های اطلاعاتی در یک سال اخیر از بیش از 22 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری شده است.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه ضمن تبیین شرایط جدید پیش روی کشور، این شرایط را خطیر توصیف و تاکید کرد: شرایط خطیر پیش رو به معنای به بن بست رسیدن نیست؛ زیرا به جهت برخورداری کشور از ظرفیت های فراوان مادی و معنوی به هیچ وجه در شرایط بحرانی قرار نگرفته ایم؛ ایران به لحاظ منابع طبیعی، نیروی انسانی و ظرفیت های مدیریتی و نیز سابقه تمدنی و فرهنگی شرایط کم نظیری دارد که می تواند پشتوانه یک ملت در دوران سخت باشد. وی برخی از مولفه های قدرت و اقتدار کشور در حوزه های مختلف منابع نفتی و معدنی و نیز موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک را برشمرد و گفت: ایران رتبه نخست منابع نفت و گاز را در دنیا دارد و در بسیاری از فلزات و ذخایر معدنی جزو 10 کشور برتر دنیاست؛ ایران در محدوده خلیج فارس و منطقه خاورمیانه قرار گرفته که قطب اصلی انرژی دنیاست و با اتکا به جمعیت بزرگ 80 میلیون نفری نقش تاثیرگذار خود در مقاطع مختلف را نشان داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز فساد به یک دغدغه بزرگ در کشور تبدیل شده، از سرایت دامنه فساد به برخی مسوولان کشور ابراز تاسف کرد، گفت: مهم ترین راه پیشگیری و مبارزه با فساد برخورد بدون تبعیض با متخلفان است. باید بدون توجه به اینکه متخلفان به چه فرد، طبقه و جناحی وابسته هستند، با آنها برخورد شود. جهانگیری با بیان اینکه اگر به موقع و در زمان لازم با فساد برخورد می شد امروز معضل فساد به یک دغدغه عمومی در کشور مبدل نمی شد، گفت: بسیاری از کسانی که امروز مدعی و طلبکار شده اند، بیشترین تخلفات و فسادها در دوره مسوولان خودشان رخ داده است. جهانگیری ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم مبنای مبارزه بدون خط قرمز و قانونمند با فساد بوده و تلاش کرده ایم تا با اتخاذ راهکارهای اصولی بسترهای فساد را از میان برده یا به حداقل برسانیم.