آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۶۵
ورزش
۱۵

بازی های آسیایی

رییس کمیته ملی المپیک گفت: میزبانی بازی های آسیایی 2022 به چین سپرده شد. او همچنین میزبانی اندونز یایی ها را متوسط ارزیابی کرد.

تیم ملی سپک تاکرای ایران در اولین بازی خود مقابل میزبان شکست خورد.

در مسابقه فینال پومسه انفرادی مردان کوروش بختیاری برابر یون کانگ مین سونگ کره ای درمجموع دو فرم با امتیاز 8،81 بازنده شد تا به مدال نقره بسنده کند.

کوروش بختیار قهرمان پومسه و نخستین مدال آور کاروان ایران در مورد فینال اظهار کرد: اصلا واضح بود من اکثر ضربات را بعد از حریف کره ای می زدم. صدای تماشاگران نشان می داد که چه کسی بهتر است. قدرت و پرش و نرمش و انعطافم از حریف بهتر بود و تماشاگران شاهد بودند اما گویا نمی خواستند یا نشد مدال طلا بگیرم.

فینال مسابقات پومسه بازی های آسیایی در بخش انفرادی بانوان با حضور مرجان سلحشوری و مدال نقره او به پایان رسید.سلحشوری دومین نقره ایران را گرفت.

مرجان سلحشوری بعد از کسب مدال نقره پومسه زنان اظهار کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود. چون تک حذفی بود همه مبارزه ها حکم فینال را داشت. کل سالن اندونزی را تشویق می کردند شرایط سخت بود اما موضوع در تمرکز من تاثیری نداشت. خدا را شکر می کنم که این مدال را برای کاروان ایران به دست آوردم.

در رقابت های نوبت عصر دیروز و در وزن منهای 52 کیلوگرم ساندای بانوان «الهه منصوریان» دارنده 2 مدال طلای جهان و 2 نقره و برنز بازی های آسیایی در دور نخست با «دوی یومنام» از هند مبارزه کرد و در پیکاری سخت و نزدیک به پیروزی دست یافت.

ادگار مارولو ووشو باز اندونزیایی نخستین مدال را برای تیم میزبان به ارمغان آورد.

رضا اطری، نماینده وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز بازی های آسیایی دست یافت.

تیم ملی فوتبال پاکستان موفق شد پس از 44 سال یک پیروزی در بازی های آسیایی به دست آورد.

مصطفی حسین خانی با شکست برابر حریف ژاپنی در دیدار رده بندی از کسب مدال برنز بازماند.

حسن یزدانی، نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلای بازی های آسیایی دست یافت.

علیرضا کریمی، نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلای بازی های آسیایی دست یافت.