آرشیو دوشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۴۰۵
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

اجرای آثار فردین خلعتبری در تالار رودکی

مهر: ارکستر مجلسی «رسا» با رهبری بهنام ابوالقاسم روزهای اول و دوم شهریور آثاری از آخرین ساخته های خلعتبری برای سینما را با عنوان «هزار و یک شب» در تالار رودکی اجرا می کند.

«پروانه ای در باد»، «سینما نیمکت»، «آسمان من»، «شکلات»، «پستچی سه بار در نمی زند»، «دندون طلا» آثاری هستند که در این کنسرت با اجرای ارکستر رسا به صحنه می روند. کنسرت «هزار و یک شب» اولین همکاری فردین خلعتبری، بهنام ابوالقاسم و ارکستر رسا است، ضمن اینکه پوریا اخواص خواننده موسیقی ایرانی و پدرام فریوسفی نوازنده شناخته شده ویولن در این ترکیب روی صحنه می روند. در این کنسرت اشعاری از آخرین آثار مرحوم افشین یداللهی نیز روی صحنه اجرا می شود. علاقه مندان به کنسرت «هزار و یک شب» می توانند ساعت 21 روزهای یاد شده به تالار رودکی مراجعه کنند.

کنسرت گروه کوچی در فرهنگسرای نیاوران

کنسرت گروه کوچی با سرپرستی و تکنوازی گیتارهوتن وکیلی مقدم روی صحنه می رود. این گروه از سال 1391 با سرپرستی و تکنوازی گیتار هوتن وکیلی مقدم اجراهایی را در سبک فلامنکو و جیپسی فلامنکو به روی صحنه برده است. گروه کوپی در سال های نخست فعالیتش قطعات بدون کلام از بزرگان این سبک مانند «پاکو دلوسیا» و «پاکو پنیا» و همچنین قطعاتی از گروه «جیپسی کینگز» را درسالن‎های شهر تهران اجرا کرد. از سال 1395 با توجه و در نظر داشتن سلیقه مخاطبان در این سال ها، ضمن اضافه شدن خواننده به گروه، «کوچی» قطعاتی به زبان اسپانیایی و در سبک «جیپسی فلامنکو» از موسیقی کولی‎های اسپانیا را به روی صحنه برد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد. گروه کوچی هفتم شهریورماه ساعت 21 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.