آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۴۰۶
ورزش
۲۴

دو برنز تکواندو و شمشیربازی برای کاروان ورزشی ایران

روز باخت های عمدی در فوتبال!

روز آخر مسابقات فوتبال بازی های آسیایی در مرحله گروهی با اتفاقات عجیبی همراه بود، چراکه ایران و عربستان برابر میانمار و کره شمالی کورس گل خوردن راه انداختند تا تیم اول گروه نشوند و به مصاف کره جنوبی نروند!

به این ترتیب در روزی نادر برای فوتبال آسیا، تیم المپیک ایران دو بر صفر به میانمار باخت، اما چون عربستان با سه گل برابر کره شمالی شکست خورده بود ما به مقصودمان نرسیدیم و باز هم به عنوان تیم اول بالا رفتیم! به این ترتیب هر چهار تیم گروه ایران چهار امتیازی شدند، اما ایران با تفاضل گل بهتر روی پله نخست قرار گرفت. بعد از این بازی حمید استیلی، مدیر تیم امید در اظهارنظری عجیب مدعی شد شرایط بازی عربستان و کره شمالی «فوتبالی» نبوده است که این ادعای او و نیز نفس بازی امیدها برای شکست، با انتقاد شدید کارشناسان مواجه شد.

بسیاری بر این باورند که مسوولان تیم المپیک نباید به خاطر اهداف نتیجه گرایانه، ترس از حریفی مثل کره جنوبی و میل به باختن را در وجود جوانان تیم کشورمان تزریق می کردند. به هر حال در نهایت ایران تیم اول گروه شد. مسابقات مرحله یک هشتم نهایی روزهای یکم و دوم شهریورماه برگزار خواهد شد. دیروز اما ورزشکاران کشورمان در تکواندو و شمشیربازی دو مدال برنز به اندوخته های کاروان ورزش ایران اضافه کردند. در تکواندو فرزان عاشورزاده هوگوپوش وزن 58- کیلوگرم تیم ملی کشورمان مدال برنز گرفت. عاشورزاده ابتدا نمایندگان تاجیکستان و ویتنام را شکست داد، اما در نیمه نهایی به تکواندوکار ازبک باخت و سوم شد. در شمشیربازی هم علی پاکدامن در سابر مردان انفرادی مدال برنز مشترک به دست آورد. پاکدامن که با پیروزی برابر نمایندگان ژاپن، ویتنام، هنگ کنگ و قطر راهی مرحله حذفی مسابقات شده بود، در نیمه نهایی به حریفی از کره جنوبی باخت.