آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۴۰۶
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

انتقاد پیرس برازنان از بی نمک شدن جیمزباندهای جدید

مهر: جیمز باند کهنه کار که در سال های 1995 تا 2002 در نقش این جاسوس بریتانیایی مشهور جلوی دوربین می رفت می گوید این مجموعه در سال های اخیر از طنز فاصله گرفته است.

پیرس برازنان در توضیح حرف خود گفته است: وقتی من نقش جیمز باند را بازی می کردم این اجازه به مخاطبان داده می شد که به آن به عنوان یک شوخی جالب نگاه کنند. کاری که من می کردم مثلا پریدن از یک موتورسیکلت و چنگ زدن به یک هواپیما، یک کار کاملا نامعقول بود که برای تماشاگران جالب بود. وی اظهار کرد: این چیزی بود که من به شخصیت جیمزباند داده بودم و شون کانری و راجر مور هم خیلی جالب این کار را انجام داده بودند. برازنان معتقد است سازندگان باند پس از موفقیت فیلم نخست از فیلم های «بورن» مسیرشان را عوض کردند و رویه جدیدی در پیش گرفتند. وی افزود: می دانم آنها مجبور بودند تغییراتی در کار بدهند زیرا رقابتی جدی پیش رو داشتند. آنها گرچه نمی خواستند فیلم را کاملا تغییر بدهند، اما تغییرات دینامیکی در آن ایجاد و آن را خیلی مردانه تر کردند.

شاکی تهیه کننده فاسد متهم به آزار جنسی شد

خبرآنلاین: آزیا آرجنتو از نخستین بازیگرانی که هاروی واینستین را به آزار جنسی متهم کرد، خودش به آزار جنسی فردی زیر 18 سال متهم شد. آرجنتو با پرداخت 380 هزار دلار به بازیگری نوجوان به نام جیمی بنت رضایت وی را جلب کرده است. وکیل بنت پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد به دلیل آزار جنسی از آرجنتو شکایت کند. او مدعی بود که سوءرفتار آرجنتو تاثیر مخربی روی سلامتی روانی بنت داشته است. آرجنتو که مدعی است که در 21 سالگی قربانی تجاوز و آزار جنسی هاروی واینستین بوده است از پیشگامان افشاگری هایی بود که سیل اعتراض به آزار جنسی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت. در آن حرکت اعتراضی بیشتر روی فضای مردانه صنعت سرگرمی تاکید شده بود. از فیلم های آرجنتو می توان به «آخرین روزها» ساخته گاس ون سنت و «ترپیل ایکس» اشاره کرد.