آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۰۷
فرهنگ و هنر
۳۲
عکس روز

شادپیمایی عروسک ها با آرزوی صلح برای کودکان

عصر روز چهارشنبه 31 مردادماه جمع زیادی از خانواده ها و عروسک هایشان با حضور در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد در شادپیمایی این دوره از جشنواره شرکت کردند. به گزارش هنرآنلاین، این شادپیمایی از گنبد مینا آغاز شد و با طی کردن مسیری نسبتا طولانی به آمفی تئاتر بوستان آب و آتش رسید، جایی که مراسم رسمی افتتاحیه با اجرای امیرحسین صدیق برگزار شد.

در طول این مسیر صدها کودک و عروسک ها و بادکنک هایشان، به جمعیت حاضر پیوستند و عروسک های غول پیکر و نواهای موسیقی هم رنگ زیباتری به این جشن بخشیدند. مرضیه برومند دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک در این مراسم با ابراز خوشحالی از استقبال مردم از برنامه شادپیمایی، این حضور را دور از انتظار دانست و گفت: «از روی ماه همه بچه ها و خانواده ها شرمنده ام. می دانستیم که مردم به ما و نمایش عروسکی لطف دارند ولی هرگز پیش بینی نمی کردیم که این خیل عظیم جمعیت به شادپیمایی بیایند. ازدحام حاضران باعث شد که در برگزاری مراسم دچار مشکل شویم. امیدوارم این کاستی ها را به زیبایی عروسک ها ببخشایند و همچنان همراه ما در جشنواره نمایش عروسکی که متعلق به همه هنردوستان و خانواده ها و کودکان ایران زمین است، باشند تا آسمان عروسک ها همچنان آبی باقی بماند.»

پس از سخنان برومند هنرمندان حاضر، جملات کوتاهی را خطاب به حاضران بیان کردند. رضا فیاضی، بازیگر گفت: «ما عاشق بچه ها هستیم و به عشق آنان زنده ایم». رامین ناصر نصیر، بازیگر و مترجم نیز عنوان کرد: «دنیای بچه ها قشنگ است و ای کاش می توانستیم مسائل را از زاویه دید بچه ها ببینیم که با این شیوه، همه چیز خیلی آسان تر می شد.» مجید قناد هم بچه ها را به کف و سوت و هورا دعوت و تاکید کرد بگذاریم کودکان، کودکی کنند. میترا حجار، بازیگر تئاتر و سینما هم خطاب به کودکان گفت: «این طبیعت، محیط زیست و حیوانات متعلق به شما هستند. اگر پدر و مادرتان به آنها توجه نکردند، شما باید به آنان گوشزد کنید.» منیژه حکمت، تهیه کننده و کارگردان نیز یادآور شد: «شادی، صلح و آرامش حق ماست.»