آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۶۲
ایران زمین
۲۰

هفته آینده آب شیرین به روستاهای آبادان و خرمشهر می رسد

زهره افشار

با اتصال انشعاب خط لوله آب روستایی در محدوده ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر به طرح غدیر از هفته آینده 85 هزار خانوار روستایی درروستاهای آبادان ومنطقه «حفار شرقی» آبادان طعم شیرین آب را می چشند.

منبع تامین کننده آب این نواحی از رودخانه بهمنشیر است که به علت بالا بودن شوری آب این رودخانه، مشکلات بزرگی را برای روستاییان به وجود آورده است، اما از این پس با تامین آب روستایی از طرح غدیر مشکل شوری آب این روستاها حل می شود.

«رضا پرویزی»، مجری طرح غدیر سازمان آب و برق خوزستان در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: برای اتصال انشعابات آب روستایی به طرح غدیر به صورت معمول باید جریان آب به شهرهای آبادان و خرمشهر قطع و پس از تخلیه آب این اتصال انجام می شد. خوشبختانه با تلاش صورت گرفته برای نخستین بار بدون قطع خطوط اصلی آب و به کار گیری تکنیک اتصال گرم در اجرای طرح خط لوله روستایی این مهم انجام شد.

وی افزود: در همین حال برای انتقال این آب نیاز به 15 کیلومتر خط انتقال آب داشتیم که با توجه به مشکلاتی که آب شور برای روستاییان ایجاد کرده بود از دو ماه پیش با تلاش شبانه روزی و تشکیل اکیپ های اجرایی ویژه، پیشرفت فیزیکی این طرح نیز به 95 درصد رسیده و تنها 400 متر آن باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تا هفته آینده کار اجرایی این 400 متر نیز به پایان می رسد.

78روستای اطراف آبادان و 15 روستای منطقه حفارشرقی با اجرای کامل این طرح در هفته آینده از نعمت آب شیرین بهره مند خواهند شد. گفتنی است مشکل شوری آب خرمشهر و آبادان نیز در هفته های گذشته با تامین آنها از محل طرح غدیر رفع شد.