آرشیو چهارشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۱۱
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

عرضه نمایشگر خمیده قدرتمند سامسونگ

مهر: سامسونگ نمایشگر خمیده جدیدی از سری تاندربولت 3 را در بازار رایانه های شخصی عرضه کرده است. این نمایشگر کیو- لد سی جی 79 نام دارد. دقت این نمایشگر خمیده 34 اینچی 3440 در 1440اینچ بوده و دو پورت تاندربولت 3 روی آن نصب شده است که 85 وات قدرت را برای آن به ارمغان می آورد. مزیت استفاده از پورت یاد شده حذف برخی سیم های اضافی و امکان انتقال میزان بیشتری انرژی به نمایشگر است. همراه با این نمایشگر خمیده پورت های HDMI و USB 0/ 3 نیز عرضه شده است. دو بلندگوی 7 واتی هم دریافت صدا برای نمایشگر یادشده را ممکن می کند. سامسونگ هنوز قیمت این نمایشگر را اعلام نکرده، اما می گوید به زودی آن را در اروپا و سپس در دیگر کشورهای جهان عرضه می کند. این شرکت نمایشگر دیگری به نام CJ89 را نیز تولید کرده که فاقد پورت Thunderbolt 3 بوده، ولی در دو مدل 43 و 49 اینچی عرضه می شود و نسبت تصویری آنها به ترتیب 32 به 10 و 32 به 9 است. نمایشگرهای یادشده مجهز به پورت های USB-C است.

با مترجم هوشمند به ده ها زبان مسلط شوید

مهر: اگر چند سال قبل می گفتید روزی دستگاهی از راه می رسد که گفته های هر فردی را به سرعت به زبان دلخواه او ترجمه می کند، کمتر کسی چنین حرفی را باور می کرد. اما امروزه چنین دستگاهی از راه رسیده و یکی از دستگاه ها ابزار کوچک جیبی است که تولید شرکت Misway Technolog است.

این دستگاه هوشمند که Smark نام دارد، علاوه بر ترجمه لغات و اصطلاحات پرکاربرد و مشهور در هر زبان به زبان های دیگر، با اتصال به اینترنت می تواند از یکی از چهار سرویس ترجمه آنلاین پرطرفدار دنیای مجازی و از جمله خدمات ترجمه گوگل برای معادل یابی بهتر استفاده کند. دستگاه یاد شده می تواند مطالب بیان شده به 36 زبان مختلف را به یکدیگر ترجمه کند. البته کاربران برای استفاده از خدمات این دستگاه به طور کامل یا باید به یک شبکه وای فای محلی در کشور محل اقامت خود متصل شوند یا یک سیم کارت محلی را روی Smark نصب کنند و هزینه های مخابراتی مربوطه را نیز پرداخت کنند. قرار است در به روزرسانی بعدی این محصول میان افزار جدیدی مورد استفاده قرار بگیرد تا کاربران بتوانند کل فایل مربوط به ترجمه یک زبان را بارگذاری کرده و از این دستگاه به طور آفلاین استفاده کنند. دستگاه یادشده مجهز به یک نمایشگر ال سی دی رنگی در مرکز و دو میکروفن در دو طرف بوده و با فناوری بلوتوث نیز سازگاری دارد. کاربران از طریق نمایشگر این دستگاه زبان مقصد ترجمه را انتخاب کرده، سپس دکمه میکروفن را فشار داده و صحبت کردن را آغاز می کنند. پس از آن نیز ترجمه انجام می شود. قیمت این محصول 319 دلار است.

معرفی تراشه اینترنت اشیا سامسونگ

فارنت: سامسونگ که هم اکنون نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان شناخته می شود، با معرفی پردازنده Exynos i S111 گام بلندی در جهت ورود به بازار اینترنت اشیا برداشته است. بد نیست بدانید هم اکنون نیز این شرکت تراشه های بالا رده سری اسنپ دراگون را تولید می کند. همین برتری زیرساخت ورود شرکت کره ای به بازار فناوری های نسل جدید از جمله بازار اینترنت اشیا را فراهم کرده است. اولین قدم شرکت کره ای برای ورود به این بازار را می توان تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 عنوان کرد که امکان برقراری دائمی به شبکه در عین مصرف حداقلی انرژی را به ارمغان می آورد.

گجت های هوشمند همیشه متصل به شبکه اغلب اوقات در فواصل مکانی کوتاه از طریق اینترنت، بلوتوث یا ZigBee در جهت تبادل اینترنت استفاده می کنند. این دستگاه ها در فواصل کوتاه مکانی بسیار کارآمد هستند اما در برقراری ارتباط در فواصل بلند دچار مشکل می شوند و این دقیقا آنجایی است که ریزپردازنده های NB وارد صحنه می شوند. تراشه مذکور از طریق فناوری 3GPP، می تواند حجم کمی از اطلاعات را در بستری امن، پایدار و سریع منتقل کند. تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 بر اساس همین فناوری می تواند اطلاعات را با قدرت بالا، امنیت تضمین شده و صرف کمترین انرژی در شعاع وسیعی منتقل کند. این پردازنده که دارای یک تعیین کننده موقعیت داخلی هم هست با یک مودم، حافظه رم و GNSS یکپارچه شده است؛ از این رو با یک مجتمع پردازشی کامل روبه رو هستیم. این پردازنده قادر به تبادل اطلاعات تا شعاع 10 کیلومتر بوده و همان طور که گفته شد انرژی بسیار کمی را طلب می کند. به لطف حالت بهینه سازی مصرف انرژی PSM و حالت استند بای eDRX، عمر شارژ باتری این پردازنده در حالت آماده به کار به 10 سال هم افزایش پیدا خواهد کرد. درنهایت گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که مودم یکپارچه شده با تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 قادر به دریافت اطلاعات با سرعت 127 کیلوبیت و ارسال اطلاعات با سرعت 158 کیلوبیت بر ثانیه است.

هدست اچ پی هنگام بازی گوش هایتان را خنک نگه می دارد

فارنت: اگر یک گیمر حرفه ای هستید حتما می دانید در استفاده از هدست برای مدت طولانی گوش ها گرم شده و عرق می کنند و همین مشکل می تواند آزاردهنده باشد. اما هدست جدید اچ پی با نام Omen Mindframe قول داده این مشکل را رفع کند. از آنجا که اکثر گیمرها از هدست های پشت بسته استفاده می کنند به دلیل نبود گردش هوا گوش کاربر پس از مدتی گرم و داغ شده و عرق می کند. هدست Omen Mindframe اچ پی برای حل این مشکل طراحی شده است.

جالب است بدانید این هدست اچ پی واقعا محفظه درونی و محل قرارگیری گوش شما را خنک می کند و اگر داخل ایرکاپ ها را لمس کنید متوجه خنک بودن آنها خواهید شد. این هدست از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل شده و اطراف لوگوی Omen نیز با نورپردازی RGB روشن می شود. به گفته اچ پی این فناوری خنک کنندگی هدفون پتنت شده و در آن برای جلوگیری از ایجاد صدای اضافه از فن استفاده نشده است. قیمت هدست Omen Mindframe اچ پی 199 دلار تعیین شده و این هدست قرار است از مهرماه به بازار عرضه شود.