آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۱۲
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

اهدای شیر طلای ونیز به ونسا ردگریو

در مراسم افتتاحیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز «ونسا ردگریو» بازیگر کهنه کار سینما جایزه شیر طلای این دوره جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

وی در سخنانی که پیش از دریافت این جایزه برای خبرنگاران داشت یادآور شد که از 6 سالگی اولین نقش خود را ایفا کرده و همواره با هنر همراه بوده است. وی خطوطی از نخستین نقش آفرینی اش را برای خبرنگاران ادا کرد. این بازیگر در عین حال درباره اینکه هرگز جایزه ای از کشورش انگلستان دریافت نخواهد کرد، گفت همواره برای خاندان سلطنتی احترام قایل است اما جایگاه خاندان سلطنتی از دولت جداست و نمی تواند از فردی مثل بلر که کشور را به جنگ عراق کشاند، حمایت یا جایزه ای از او دریافت کند. فرش قرمز دیشب لیدو در حالی زیرپای میهمانان این دوره پهن شد که فاطمه معتمدآریا به عنوان یکی از داوران بخش افق های این دوره، در این جشنواره حضور دارد. رامین بحرانی کارگردان ایرانی- آمریکایی نیز یکی از داوران بخش فیلم های اول جشنواره است. جشنواره فیلم ونیز 2018 تا هشتم سپتامبر یعنی تا آخر هفته جاری ادامه دارد.

هنرپیشه معروف فرانسوی به جمع متهمان جنسی پیوست

فارس: «ژرار دوپاردیو» هنرپیشه نامدار سینمای فرانسه و جهان از سوی زنی 22 ساله متهم به تجاوز جنسی شده است. هنرپیشه ای که اسمش فاش نشده، دوپاردیو را در دو مورد مجزا در تاریخ های ششم و سیزدهم آگوست به تعرض جنسی در خانه اش در پاریس متهم کرده است. این زن جوان در همان مرکزی که دوپاردیو مدرس است، دانشجو است و به گفته وی، به خاطر تمرین نمایشنامه به خانه دوپاردیو در پاریس رفته است. «هرو تمیم» وکیل دوپاردیو به رسانه ها گفته که موکلش قویا تمام این اتهامات را رد می کند و شدیدا از این شکایت شوکه شده است و کاملا هرگونه تعرض، تجاوز یا هر اقدام جنایی را رد می کند.دوپاردیو دومین چهره سرشناس هنری فرانسه است که به تجاوز جنسی متهم می شود. «لوک بسون» کارگردان مشهور اولین فرانسوی بود که به تجاوز جنسی متهم شد و هنوز تحقیق در مورد اتهامات تجاوز به هنرپیشه هلندی بلژیکی «سند ون روی» در حال انجام است.