آرشیو چهار‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۱۶
ورزش
۲۴

از انتقام جویی قهرمانی تا غائله دریافت رشوه در دربی

کهنه جنجال های داوری

مساله فساد و اشتباهات تعمدی در داوری همیشه مطرح بوده، اما آنچه موضوع را دوباره داغ کرده، چند اظهارنظر جدید است. اخیرا محسن قهرمانی که سال ها در لیگ برتر داوری می کرد روی آنتن زنده تلویزیون اعتراف عجیبی درباره یک بازی قدیمی به زبان آورد. او با یادآوری یکی از دیدارهای استقلال با راه آهن گفته گل خطای راه آهن را به تلافی فحاشی هواداران استقلال، پذیرفته است!

این مصاحبه واکنش های فراوانی در فضای رسانه ای به همراه داشت. دیروز البته فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به «ایسنا» گفت:«داور نباید مسائل شخصی را درقضاوت خود دخیل کند. فکر می کنم داوران کنونی ما به هیچ وجه این شکلی عمل نمی کنند و قضاوت های عادلانه ای دارند.» بعد از این ماجرا، دیروز یکی از روزنامه های ورزشی کشور نقل قولی از مرتضی کریمی، کمک داور سابق فوتبال ایران منتشر کرد مبنی بر اینکه او از دوست پرویز مظلومی، سرمربی اسبق استقلال مبلغ 16 میلیون تومان به علاوه یک دستگاه تلویزیون ال سی دی دریافت کرده است تا به نفع آبی پوشان در دیدار برابر پرسپولیس در دربی 69 سوت بزند! موضوعی که واکنش تند این کمک داور و نیز سرمربی سابق استقلال را در پی داشته است.

ابتدا پرویز مظلومی دراین باره به «ایلنا» گفت: «من اصلا کریمی را نمی شناختم. تمام صحبت های او کذب است و به زودی از طریق مراجع قانونی این موضوع را پیگیری می کنم.» پس از آن اما خود مرتضی کریمی تمامی این صحبت ها را تکذیب و تهدید به شکایت کرد. کریمی به خبرگزاری تسنیم گفت: «اشتباه من در آن دربی، اشتباه انسانی و فنی بود. درصحنه آفساید منجربه گل پرسپولیس مرتکب اشتباه شدم. اشتباه دیگرم این بود که بلافاصله عذرخواهی نکردم و زمان برد تا این کار را انجام دهم. چند سال بعد فردی علیه من در یکی از رسانه ها این موضوع را مطرح کرد که بنده به خاطر آن دربی 16 میلیون تومان به همراه یک ال سی دی تحویل گرفته ام. بلافاصله از آن فرد شکایت کردم. پس ازآن شکایت سراغم آمدند وعذرخواهی کردند و من هم شکایتم را پس گرفتم. امروز متوجه شدم که بار دیگر این پرونده راه افتاده و چنین موضوعی منتشر شده است. قرار نیست هر بار مطلبی نوشته شود و سپس عذرخواهی کنند. به زودی از کسانی که این مطالب را منتشر کرده اند، شکایت می کنم.»