آرشیو چهارشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۱۶
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

رمان بیل کلینتون در بازار کتاب ایران

کتاب «رئیس جمهور گم شده است» نوشته بیل کلینتون و جیمز پترسون با ترجمه نسرین مجیدی منتشر شد. در این کتاب که در قالب رمان نوشته شده و پخش جهانی آن کمتر از سه ماه پیش آغاز شده، زندگی رئیس جمهوری پیشین آمریکا و اسرار مخفی اش روایت شده است.

نیویورک تایمز در بررسی این کتاب نوشته است: «کتابی خواندنی و جاه طلبانه. داستانی از کلینتون و پترسون که سرشار از انساندوستی شخصیت و صبر و شکیبایی است.» همچنین نیویورکر درباره این اثر نوشته است: «کتابی است که باید خواند. این کتاب توانایی و شکیبایی در انجام ماموریت را به عالی ترین درجه نشان می دهد. اگر می خواهید از اوقات فراغت خویش به بهترین شکل استفاده کنید و از آن لذت ببرید این کتاب را مطالعه کنید.» «رئیس جمهور گم شده است» در 700 صفحه و با دو جلد شومیز و گالینگور به ترتیب به قیمت 48 و 58 هزار تومان از سوی نشر روزگار منتشر شده است.

انتشار آلبوم «موتسارت لیست»

آلبوم «موتسارت لیست» اثری از گوتلیب والیش، از سوی موسسه فرهنگی و هنری بناها و آواها منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

موتسارت لیست، اثر یکی از پیشتازان نسل جوان تر هنرمندان اروپایی به نام گوتلیب والیش است که در ژانر کلاسیک و در قالب 9 قطعه به عناوین «سونات پیانو در سی بمل ماژور کا.281»، «سونات پیانو. آلگرو»، «سونات پیانو.آندانته آموروسو»، «سونات پیانو. روندئو»، «فانتزی آداجیو، آلگرو، آندانتینو، پیو آلگرو، تمپو پریمو»، «سونات پیانو. مولتو آلگرو»، «سونات پیانو. آداجیو»، «سونات پیانو.آلگرو آسایی»، «روندو در رماژور.آلگرو» و «خاطرات دون ژوان» به اجرا در آمده است. این آلبوم شامل مجموعه ای از قطعات ولفگانگ آمادئوس موتسارت و فرانتس لیست است که گوتلیب والیش آنها را با پیانو نواخته است. حدود یک ششم از کل آثار موتسارت قطعاتی برای پیانو است. قطعات سولویی که در این آلبوم اجرا شده هرکدام نشان دهنده شاهکاری کامل و جهانی مستقل هستند.