آرشیو چهارشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۴
صفحه اول
۱

اطلاعیه بانک مرکزی ارز مورد نیاز کالاهای اساسی تامین می شود

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 5/5 میلیارد یورو ارز بابت ورود کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم عزیز کشورمان تامین شده است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بنابر سیاست های جدید ارزی، تامین ارز کالاهای اساسی و ضروری بر مبنای نرخ ارز مصوب دولت به صورت معمول در حال انجام است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 5/5 میلیارد یورو ارز بابت ورود کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم عزیز کشورمان تامین شده است.

همچنین مقرر است بانک ها و صرافی ها برای تامین نیازهای ارزی واقعی مردم به صورت اسکناس و در جهت مصارف خدماتی بنا بر سیاست های اعمال شده نسبت به ورود و تامین ارز به صورت اسکناس اقدام کنند.

بر این مبنا به تمام بانک ها و صرافی ها اجازه داده تمهیدات لازم برای تامین اسکناس را به کار گیرند؛ لذا انتظار می رود بتدریج اسکناس لازم برای تامین نیاز واقعی مردم توسط بانک ها و صرافی ها تامین شود. در پایان لازم به تاکید است که دغدغه اصلی بانک مرکزی تامین نیازهای اساسی، ضروری و واقعی مردم است و در این زمینه تمام مساعی خود را به کار خواهد برد؛ لذا این بانک به مردم عزیز کشورمان اطمینان می دهد که تمام تلاش خود را برای تامین منافع و مصالح عامه جامعه به کار می برد و ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری بنابر سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران با نرخ مصوب تامین می شود.