آرشیو چهارشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۴
سلامت
۱۴
سلامت هوشمند

مسواک زدن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید

مسواک زدی؟

پریسا اصولی

شاید با خودتان فکر کنید مسواک زدن یک کار روتین روزانه است اما بد نیست بدانید بسیاری از افراد به دلایل مختلف از تنبلی گرفته تا بی توجهی و فراموشی حتی روزی یک بار هم مسواک نمی زنند! شاید برای شما هم پیش آمده که از دندان درد، شب تا صبح به خود پیچیده باشید و پشیمان از این که چرا وقتی دندان هایتان سالم بود به فکر محافظت از آنها نبودید.

این مساله باعث شده طراحان اپلیکیشن اندرویدی «یادآور مسواک» دست به یک اقدام خلاقانه بزنند و به شما کمک کنند مسواک زدن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

احتمالا می پرسید نحوه کار این برنامه به چه شکل است؟ در این اپلیکیشن ابتدا شما سه زمان متفاوت در روز را برای مسواک زدن تعیین می کنید و برنامه در زمان های مشخص شده به شما یادآوری می کند که وقت مسواک زدن فرارسیده است. البته توجه داشته باشید این تنها یک یادآوری ساده نیست و سعی شده برنامه با کاربر ارتباط برقرار کند؛ مثلا استفاده از جملات بسیار خودمانی برای ترغیب شدن فرد به مسواک زدن. نکته بسیار جالب این که با استفاده از نمودارهای هفتگی و ماهانه و ایجاد انگیزه برای داشتن دندان های سالم به سمت مسواک زدن سر ساعت های مشخص شده ترغیب می شوید. از قابلیت های دیگر این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه آمار از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان طی هفته و ماه. بررسی وضعیت دندان های شما با توجه به مسواک های زده شده در طول مدت استفاده از برنامه نمایش نکات آموزشی در رابطه با نحوه محافظت از دهان و دندان محیط کاربری ساده که قابل قبول بوده و کسالت بار نیست. مهندس سامان گلناری کارشناسIT درباره این اپلیکیشن می گوید: برای کار با این نرم افزار باید دسترسی کامل به اینترنت داشته باشید و همچنین هنگام کار با اپلیکیشن مجبور به دیدن تبلیغات هستید که این دو موضوع از نقاط ضعف یادآور مسواک به حساب می آیند، اما در مقابل قابلیت تنظیم زنگ های مختلف و کنترل لرزش (ویبره) و همچنین استفاده از جملات کاملا دوستانه درست مثل یک دوست صمیمی همراه شکلک های متناسب از نقاط مثبت کار با این اپلیکیشن مسواکی است.