آرشیو پنجشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۱۷
خودرو
۱۶

جهان خودرو

رشد فروش خودرو در آمریکا

دنیای اقتصاد: خودروسازان بزرگ آمریکا از افزایش فروش خودرو در ماه آگوست خبر دادند که دلیل عمده آن نیز استقبال بیشتر شهروندان آمریکایی از خودروهای شاسی بلند بوده است.

این افزایش فروش در حالی رخ داد که اطمینان خریداران و همچنین نرخ پایین بیکاری باعث شده تا افزایش نرخ سود بانکی تاثیر چندانی بر فروش خودرو در ایالات متحده نداشته باشد. شرکت فوردموتور به عنوان دومین خودروساز بزرگ آمریکا توانسته است در فروش محصولات خود در ماه آگوست به رقم 218 هزار و 502 دستگاه دست یابد. این درحالی است که میزان فروش این خودروساز در ماه آگوست سال 2017 کمتر از 209 هزار دستگاه بوده است. فروش خودروهای اسپورت در ایالات متحده با رشد 20 درصدی همراه بوده است، در حالی که کامیون های سبک نیز با افزایش 7 درصدی فروش مواجه شده اند.

تویوتا یک میلیون خودرو را فراخوان می دهد

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی تویوتا بنا دارد تا بیش از یک میلیون دستگاه از خودروهای مدل کراس اوور CHR و پیروس را در ژاپن، آمریکای شمالی، اروپا و دیگر مناطق فراخوان دهد.

دلیل این فراخوان که در آینده نزدیک صورت می پذیرد پوشش نامناسب سیم کشی های پیشرانه های این خودروها اعلام شده که می تواند منجر به بروز حریق در خودرو شود. این سیم ها در واقع رابط میان پیشرانه و بخش هیبریدی خودروها هستند. تویوتا اعلام کرده است که درصورت انباشت گردو غبار بر پوشش این سیم ها به دلیل تکان های خودرو در طول زمان این امر می تواند موجب پارگی پوشش سیم ها شود. این مشکل فنی در خودروهای تولید شده در ژاپن بین ژوئن 2015 تا ماه مه 2018 وجود دارد. نسخه پلاگین این خودروها روانه بازارهای ژاپن، اروپا، استرالیا و دیگر کشورها شده اند که حدود نیمی از این فراخوان خودروهای موجود درژاپن را شامل خواهدشد. در ایالات متحده نیز تنها خودروهای پیروس فراخوان می شوند که 192 هزار دستگاه را شامل می شود.