آرشیو سه‌شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۱
خبر
۲
خبر

پیش بینی جروزالم پست از نشست شورای امنیت درباره ایران

دنیای اقتصاد: همزمان با اعلام ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران توسط دونالد ترامپ، برای رسیدگی به آن چه که طرف آمریکایی نقض قوانین بین المللی و بی ثباتی از سوی ایران در سراسر منطقه خاورمیانه می خواند، گروهی از تحلیلگران پیش بینی کرده اند که این جلسه هدف جلب حمایت جامعه جهانی درخصوص تحریم ها علیه ایران را دنبال می کند و احتمالا تلاشی برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره است.

به گزارش «ایسنا» به نقل از روزنامه جروزالم پست، در آستانه برگزاری این جلسه به ریاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با موضوع ایران، راز زیمت، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو در این باره اظهار کرد: ترامپ به دنبال جلب حمایت جامعه جهانی و به ویژه طرف های امضاکننده توافق هسته ای ایران درخصوص تحریم های اقتصادی است. زیمت تاکید کرد: تمام چیزی که در این جلسه خواهیم دید، لفاظی های ضدایرانی تکراری است، بنابراین فکر نمی کنم سخنرانی ترامپ چیزی را تغییر دهد. الداد پاردو، کارشناس مسائل ایران در دانشگاه عبری قدس اما با بیان اینکه هر یک از طرف ها از این فرصت برای ابراز موضع خود استفاده می کنند، تاکید کرد: رام کردن تهران یکی از مسائل اصلی در سیاست خارجی آمریکا است و جلسه شورای امنیت هدف بازگرداندن ایران به میز مذاکره را دنبال خواهد کرد.

به گفته این کارشناس سیاسی، ترامپ می خواهد رفتار ایران را با اعمال فشار بسیار زیاد بر تهران تغییر دهد و آمریکا بیش از هر چیز دوست دارد شاهد دست کشیدن ایران از برنامه های هسته ای و اقداماتش در منطقه باشد. علاوه بر این مساله، بسیاری از کارشناسان معتقدند هر چند گفته شده مسائل منطقه و خاورمیانه محور صحبت های ترامپ خواهد بود اما او از این فرصت استفاده کرده و مساله برجام، فعالیت های موشکی و حضور ایران در منطقه و سوریه را نیز پیش خواهد کشید.