آرشیو سه‌شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۱
خبر
۸

خبر

در جلسه هیات دولت تصویب شد: لایحه الحاق یک تبصره به قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه ها

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کرد. به موجب این اصلاحیه حق آموزش جزو حقوق اساسی افراد است و هیچ کس را نمی توان به به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم کرد. در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنی هستند.

توصیه رئیس قوه قضائیه به مداحان

ایسنا: آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان، جنگ رسانه ای دشمن را امری بسیار قابل توجه دانست و گفت: دشمن در حال پیشبرد یک جنگ اقتصادی تمام عیار به پشتوانه جنگ رسانه ای است.

امروز در کشور ما هیچ گونه کسری از حیث توانایی واردات کالا وجود ندارد؛ اما جنگ رسانه ای دشمن که برخی در داخل متاسفانه دانسته یا ندانسته با آن همراهی می کنند، موجب می شود برخی کاستی ها برجسته شود و وضع بازار ارز یا کالا به گونه ای شود که در ماه های اخیر شاهد آن بودیم. همچنین به گزارش میزان، رئیس قوه قضائیه مسیر حقیقی مقابله با سلطه گران عصر حاضر را همان خط عاشورا دانست و با توصیه به سخنرانان و مداحان اهل بیت علیهم السلام در تلاش برای تعمیق معارف دینی و تقویت محبت اهل بیت علیهم السلام و پرهیز جدی از سخنان تفرقه افکنانه در کشور، بر برخورد با رسانه هایی که به دشمن در جهت تحقق اهداف جنگ روانی و اقتصادی کمک می کنند و اخیرا نیز برخی از آنها به ایجاد تقابل میان ملت ایران و عراق پرداخته اند، تاکید کرد.