آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۴
صفحه اول
۱

برپایی هفدهمین سالگرد مراسم حمله 11 سپتامبر

شهرهای مختلف امریکا شب گذشته شاهد برپایی مراسم سالگرد حملات 11 سپتامبر بودند. در پنسیلوانیا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در مراسم ویژه این روز شرکت و مایک پنس، معاون او نیز سخنانی را در ساختمان بازسازی شده پنتاگون بیان کرد.

به گزارش «ایران» به نقل از روزنامه «سانفرانسیسکو کرونیکل»، دونالد ترامپ در مراسم ویژه شنکسویل در ایالت پنسیلوانیا شرکت کرد. جایی که چهارمین هواپیمای ربوده شده توسط تروریست ها بنا بود به سوی هدفی در واشنگتن حرکت کند، ولی با شورش 40 مسافر این هواپیما، در مزرعه ای دراین منطقه سقوط کرد و از به نتیجه رسیدن نقشه تروریست ها بازماند. دونالد ترامپ در سخنان خود در این مراسم با اشاره به این رویداد مسافران پرواز 93 را قهرمان خواند و گفت: آنان به قهرمانان نامیرای امریکا پیوستند. او سپس با تاکید بر اینکه هر کاری را انجام می دهد تا امریکا امن بماند، مدعی شد: آینده امریکا توسط امریکایی ها نوشته می شود.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری امریکا نیز که این روزها حرف و حدیث های بسیاری درباره توطئه چینی هایی برای جانشینی اش به جای ترامپ شنیده می شود، در مراسمی در ساختمان بازسازی شده پنتاگون که در 11 سپتامبر 2001 هدف قرار گرفت، حاضر شد و گفت: تمام نسل های امریکا باید از آنچه در سال 2001 رخ داد، آگاه باشند. تروریست ها می خواستند روحیه ما را نابود کنند، اما موفق نشدند.