آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۴
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

استقبال از حذف ستاره

مصوبه دولت در حوزه سنجش و پذیرش دانشجو که بر پایه آن هیچ فردی را نمی توان به عذری غیر از نداشتن صلاحیت علمی از آموزش محروم کرد، با استقبال گسترده کاربران فضای مجازی مواجه شد. برخی کاربران به این نکته اشاره کردند که سال ها وجود دانشجویان ستاره دار تکذیب می شد، اما اکنون این افراد با این عنوان در رسانه ها معرفی می شوند. برخی کاربران از اینکه با نهایی شدن این مصوبه دیگر افراد به صرف عقاید از تحصیل محروم نمی شوند، آن را گام مهمی در سال های پس از انقلاب توصیف کردند که بزرگترین تلاش برای حل مساله محرومیت از تحصیل پس از انقلاب است. یک کاربر یادآور شد که حق تحصیل شهروندان از ابتدایی ترین حقوق انسانی محسوب می شود و نباید مورد تهدید و محدودیت قرار گیرد.

تکرار انتخاب های غلط

یک کاربر فضای مجازی نوشت: اگرچه گروه های شیعه در عراق پیمان مودت خود را با امریکایی ها در لندن امضا کرده اند، اما نتیجه کارشان به نام ایران ثبت می شود. این اتفاق محصول ندانستن قواعد بازی منطقه ای از سوی ایران و تکرار در انتخاب های غلط است.

اولویت، نظارت استصوابی نیست

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: تلاش برای حذف نظارت استصوابی نه بسرعت نتیجه می دهد و نه راه حل مسائل عاجل کشور است. بدنه اصلاحات باید از نمایندگانش بخواهد با تمام توان برای حل سیاست های غلط و فساد بکوشند و فرصت را از دست ندهند.

روزنامه نگاری پرخاشگرانه

یک کاربر فضای مجازی نوشت: بدون توقف و درک روزنامه نگاری انتقادی، وارد روزنامه نگاری پرخاشگرانه شده ایم که پیامدش برای جامعه با کمترین بهره از دموکراسی و آزادی صرفا از دست رفتن همان اندک دستاوردهاست. نشانه آن هم فحاشی بیشتر، ماله کشی و مزدوری است.