آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۰
اخبار کشور
۳

برگزاری همایش شیرخوارگان در 41 کشور

رئیس شورای هیئت های مذهبی کشور با اشاره به برنامه های ماه محرم در کشور گفت: همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه چهارم محرم در پنج هزار نقطه استان ها و 41 کشور جهان برگزار می شود.

نوشاد نوشادی در گفت وگو با تسنیم در بوشهر از شناسنامه دار شدن هیئت های مذهبی خبر داد و بیان کرد: این نهاد مذهبی به عنوان دانشگاه پرورش و تربیت مدافعان حرم است و هیئت ها برای محفل ترویج شعائر مذهبی و دفاع از امامت و ولایت برنامه ریزی می کنند.

نوشادی، خاطرنشان کرد: همایش میثاق عاشوراییان، شیرخوارگان حسینی و نماز ظهر عاشورا از برنامه های تدوین شده در دهه نخست ماه محرم است. رئیس شورای هیئت های مذهبی کشور تصریح کرد: هیئت های عزاداری باید در آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از هرگونه خرافه گویی پرهیز و پرمحتوا این مراسم را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه این همایش با حضور کودکان با لباس یک دست سبز و سربندهای ائمه اطهار(ع) همراه با مادران عاشورایی برگزار می شود خاطرنشان کرد: انتقال پیام عاشورا از طریق کوچک ترین سرباز امام حسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) از اهداف مهم برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف ایران و جهان است.

وی تصریح کرد: موکب ها و ایستگاه های صلواتی متعددی در سطح کشور در ایام ماه محرم ایجاد می شود که ساماندهی آنها برای ارائه خدمات دهی بهتر مورد توجه است.

نوشادی بیان کرد: هیئت های مذهبی ضمن رعایت بهداشت در همه زمینه ها به ویژه در تهیه و توزیع نذورات در راستای حفظ نظم و امنیت مراسم و برنامه های ایام محرم، با نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه های امنیتی همکاری می کنند.