آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۰
اقتصادی
۴

وزیر نیرو خبر داد

صرفه جویی 2 هزار مگاواتی برق در تابستان

وزیر نیرو تابستان امسال را خشک ترین تابستان پنج دهه اخیر دانست و گفت: علیرغم افزایش دما در تابستان، دو هزار مگاوات برق در دوران اوج مصرف صرفه جویی کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان در همایش مبادله قراردادهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهارداشت: در ده ماه گذشته وزارت نیرو دوره های موفقی را پشت سر گذاشت و امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش هماهنگ قوای مختلف و سازمان های متفاوت در امر تحرک بخشیدن به واگذاری طرح های تملک سرمایه ای به بخش خصوصی است که افزایش اشتغال و توانمندسازی بخش خصوصی را در پی دارد.

وی افزود: همکاری وزارت نیرو با بخش خصوصی درخصوص واگذاری این طرح ها شامل 41 پروژه در صنایع آب، برق و فاضلاب می شود که قرارداد مشارکت 23 طرح آب و فاضلاب با همکاری بخش خصوصی منعقد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: این وزارتخانه در قالب سیاست های دولت دوازدهم دوران مدیریت توامان عرضه و تقاضا (تولید و مصرف) را پی گرفته است. از همین رو توجه جدی به همه ذی نفعان شامل مصرف کنندگان بخش های صنعت، کشاورزی و خانگی در دستور کار وزارت نیرو است.

به گفته اردکانیان مرکز هماهنگی آب و انرژی وزارت نیرو برای پیگیری موضوع مدیریت توامان عرضه و تقاضا در بخش آب و برق راه اندازی شده است.

وزیر نیرو راه اندازی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی را در سال گذشته یادآور شد و گفت: این کارگروه متشکل از چهار وزارت نیرو، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کشور و دو سازمان برنامه بودجه و حفاظت محیط زیست شامل چهار وزیر و دو معاون رئیس جمهور توانست تابستان امسال را که خشک ترین تابستان در پنج دهه گذشته است، با موفقیت پشت سر بگذارد.

اردکانیان تابستان امسال را از نظر مصرف برق پربازده ترین تابستان سال های اخیر دانست و افزود: تابستان امسال علیرغم افزایش دما و افزایش مصرف پیک برق، توانستیم دو هزار مگاوات در دوران اوج بار، صرفه جویی کنیم. در حالی که سال های متوالی رشد مصرف برق بیش از پنج درصد بود، امسال رشد مصرف برق کمی بیش از سه درصد بود که خاموشی های برنامه ریزی شده توانست این کمبود را جبران کند. از بردباری مردم به خاطر این موضوع تشکر می کنم.