آرشیو چهارشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۰
شهرستان ها
۷

استاندار: حاشیه سازی و بزرگنمایی مشکلات، کمکی به توسعه کهگیلویه و بویراحمد نمی کند

یاسوج - خبرنگار کیهان: تکمیل و افتتاح طرح های عمرانی نیمه تمام استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف اولویت مهم کاری تیم مدیریتی استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاشیه سازی، جنجال، هیاهو و بزرگ نمایی کردن مشکلات، کمکی به توسعه، پیشرفت و رشد استان کهگیلویه و بویراحمد نمی کند.

علی محمد احمدی گفت: برنامه پنج ساله توسعه استان تهیه و تدوین شده است و تمام ظرفیت ها مسائل و مشکلات استان در آن مشخص شده است.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جمعیت و مساحت در رده های آخر کشور قرار دارد درحالی که ازنظر اعتبار و منابع مالی جزو رتبه میانی کشور است.

احمدی تصریح کرد: مدیران و مسئولان اجرایی استان علاوه بر معرفی روز افزون ظرفیت های استان باید اعتبارات مالی بیشتری را ازطریق تعامل لازم با رایزنی با مسئولان کشوری جذب کنند.

وی گفت: هیچ گونه کم توجهی به عرصه فرهنگی استان نشده. وضعیت فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در حال بهبود است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در هفته دولت امسال 205 پروژه با اعتباری حدود 218 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

استاندار گفت: کهگیلویه و بویراحمد محیط امنی برای سرمایه گذاری است و بسیاری از گره های اقتصادی در حوزه های مختلف مرتفع شده است که ماحصل آن رشد استان در بسیاری از شاخص های ملی بوده است.

احمدی در ادامه تصریح کرد: در بحث پروژه های بزرگی مانند پتروشیمی و راه، تلاش کردیم آنها را روی چرخ پیشرفت بیندازیم که ازجمله آنها پروژه پتروشیمی گچساران و جاده پاتاوه به دهدشت است و همچنین در بخش آب 20 میلیارد تومان

جذب شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار کرد: امسال 200 الی 300 میلیارد تومان از نظام بانکی مستقیم و غیرمستقیم به حوزه تولید تزریق کردیم که ماحصل آن 110 طرح اقتصادی با اعتبار 150 میلیارد تومان در حال کلنگ زنی و افتتاح است.