آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۳۵
جهان
۷

رویداد

محکومیت خبرنگاران رویترز به 7 سال زندان

دادگاهی در میانمار دو خبرنگار بازداشتی رویترز را به هفت سال حبس محکوم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو خبرنگار به اتهام مالکیت اسناد رسمی و محرمانه در حالی بازداشت و محکوم به حبس شدند که انتقادهای بین المللی از این اقدام دولت میانمار و همچنین سرکوب مسلمانان روهینگیایی از سوی دولت این کشور به شدت افزایش یافته است.

نامه محرمانه نتانیاهو به ترامپ

براساس گزارش ها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دو هفته پیش پیامی پنهانی به کاخ سفید ارسال کرده و در آن از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواسته بود که کل بودجه کشورش برای آژانس کاریابی و امداد آوارگان فلسطینی آنروا را قطع کند؛ بدون آنکه اول با مقام های نظامی دولتش رایزنی کرده باشد.

مخالفت اتحادیه اروپا با پیشنهاد بریتانیا

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از مخالفت قاطع بروکسل با پیشنهاد ترزا می، نخست وزیر این کشور، دراین باره خبر داد. این مسئول مذاکرات درباره برگزیت می گوید، لندن نمی تواند تکه هایی از عضویت اتحادیه اروپا را بردارد و بقیه را رد کند.

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب

وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز تشکیل جلسه می دهند. بر اساس این گزارش، این نشست با هدف بررسی پیامدهای توقف کمک مالی آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» برگزار می شود.