آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۵
ایران زمین
۱۹

اخبار

برداشته شدن ممنوعیت برخی از کالاها برای کوله بران

با همت دولت و برخی تصمیمات جدید اتخاذ شده خبرهای خوبی در راستای رفع ممنوعیت برخی از کالاها برای کولبران در مناطق مرزی در راه است.

به گزارش ایرنا، «عبدالله هندیانی»، معاون پیشگیری وکاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در هشتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت یک هزار و 340 قلم کالا برای فعالیت کوله بران، از تصویب طرحی خبر داد که طبق آن قرار است ممنوعیت بخش اعظمی از این اقلام برداشته شود. با این اقدام بخش زیادی از ممنوعیت هایی که کوله بران مناطق مرزی با آن روبه رو هستند برداشته و راحت تر می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نیاز مبرم قزوین به پردیس سینمایی

روزگاری شهر قزوین با 30 هزار نفر جمعیت دارای 5 سینما بود اما اکنون جمعیت این شهر بیش از 400 هزار نفر است و تنها 2 سینما دارد.

«اسکندر نادری پور»، مدیر امور سینمایی قزوین در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون در کل استان 2 سینما داریم که در شهر قزوین قرار دارند و سایر شهرهای استان بدون سینماست.وی با بیان اینکه درسالیان گذشته میزان استقبال از سینما دچار نوسان بوده، افزود: از سال 90 تا 94 فروش سینماها خوب نبود اما سال 95 سالی پرفروش برای سینماها بود و سال قبل نیز استقبال خوب بود اما کمتر شد و امسال نیز آمارها خوب بوده است. گنجایش 200 نفره سینمای ما با سینماهای تهران، فارس و اصفهان برابری نمی کند اما همیشه در بین سینماهای وابسته به حوزه هنری جزو برترین ها بوده ایم.