آرشیو پنج‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۱
اقتصادی
۴

رئیس انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان خبر داد

رشد استقبال مردم از نوشت افزار ایرانی

رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان از افزایش استقبال مردم نسبت به نوشت افزار ایرانی خبر داد و گفت: هنوز سهم نوشت افزار ایرانی نسبت به نوع خارجی 35 به 65 درصد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمودرضا صنعتکار درباره وضعیت بازار نوشت افزار ایرانی در آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: نوشت افزار تولید داخلی، ضمن کیفیت بالا و قیمت مناسب از طرح های متنوعی نیز برخوردار است. خوشبختانه در چند سال اخیر با توجه به حمایت های مادی و معنوی از تولید ملی سهم کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای وارداتی در این حوزه بیشتر شده است.رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور حمایت صدا و سیما از کالاهای ایرانی را قابل تقدیر دانست و گفت: نقش حمایتی رسانه ملی در راستای رونق تولید و گرایش مردم به مصرف کالاهای ساخت داخل بر کسی پوشیده نیست. تمایل مردم به مصرف نوشت افزارهای ایرانی با توجه به فرهنگ سازی های صورت گرفته روز به روز در حال بهبودی و گسترش است.

صنعتکار ضمن اشاره به اینکه نسبت سهم نوشت افزار ایرانی نسبت به نوشت افزار خارجی در سال های اخیر بیشتر شده است، ابراز کرد: این نسبت هم اکنون 35 به 65 درصد است در حالی که طی سنوات گذشته 20 به 80 بوده است.

وی با بیان اینکه، نوشت افزار ایرانی شامل انواع مداد، خودکار، پاک کن، جامدادی، کوله پشتی و خط کش است، گفت: تولیدکنندگان داخلی در حال حاضر از توان صددرصدی برای تامین نیاز کشور به این اقلام برخوردارند اما در بحث تولید اقلامی مانند تراش، ماشین حساب و لوازم مهندسی پیشرفته کمی دچار ضعف هستند.