آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۵
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

حکم مشایی و جوانفکر اعلام شد

خبر اول اینکه، حکم اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق و علی اکبر جوانفکر از سوی دادگاه شعبه یک دادگاه های انقلاب به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی صادر شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران گفت: مشایی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به 5 سال زندان، به اتهام توهین به مقامات به 6 ماه زندان و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال زندان محکوم شده است. وی با بیان اینکه مجموع حکم مشایی 6.5 سال زندان است، تاکید کرد: اگر همین حکم تایید شود، مطابق قانون اشد مجازات یعنی 5 سال زندان اجرا خواهد شد. به گفته رئیس دادگستری استان تهران، علی اکبر جوانفکر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به 4 سال حبس محکوم شده اما حکم وی قابل واخواهی است. وی گفت: رای دادگاه در مورد مشایی قابل تجدید نظرخواهی است و در مورد جوانفکر به دلیل اینکه دادگاه به صورت غیابی برگزار شد، قابل واخواهی در همان شعبه اول دادگاه انقلاب است.

دلیل شکست های تاریخی ایرانیان به روایت سردار نقدی

خبر آخر اینکه، سردار محمدرضا نقدی در سخنانی در نشست هادیان سیاسی انتقاد کرده که چرا دشمنان فقط می گویند تاریخ 2 هزار و 500 ساله در حالی که تاریخ ما به خیلی قبل تر از آن برمی گردد؟ به گزارش ایرنا، او دلیل این موضوع را ساخت سناریویی دانست که کوروش نامی را با یهود ارتباط دهند و بگویند ایرانی ها با یهودیان رابطه خوبی دارند پس با صهیونیست ها هم باید خوب باشند. معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه همچنین با بیان اینکه تاریخ شاهنشاهی در ایران سرشار از ظلم و جنایت به مردم بوده، گفت: در تاریخ ایران هیچ گاه شاهان باسوادتر از بقیه مردم نبوده اند و اغلب حتی از اطرافیان خودشان نیز بی سوادتر بوده اند، نمونه اش رضاخان بوده است که با بی سوادی کامل 20 سال حکومت کرد. وی دلیل تسلط یونانیان بر ایرانی ها را به مدت 200 سال بعد از حمله اسکندر بی توجهی مردم به نظام شاهنشاهی خود به دلیل ظلم های فراوان آنها دانست.

نقدی همچنین گفت: محمدرضاشاه همجنس باز، قمارباز، زناکار و حتی قاچاقچی مواد مخدر بوده. هر کسی می خواسته درجه ارتشبدی بگیرد باید زنش را به حرمسرای شاه می فرستاد و این را مادر شاه و فرح در خاطراتش نوشته اند.