آرشیو شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۴۲۴
دنیا
۴

خبر

گشایش سفارتخانه مشترک دو کره

رویترز: یکی از مقام های کره جنوبی دیروز (جمعه) گفت: افتتاح یک سفارتخانه مشترک دوفاکتو بین دو کره (دفتر ارتباط دائم) در مرز به شدت نظامی دو کشور بارقه ای از امیدواری ها را در پیشرفت روند مذاکرات متوقف شده خلع سلاح اتمی کره شمالی در نشست آتی به وجود آورده است. این سفارتخانه مشترک دوفاکتو یک گام دیگر به سمت همکاری نزدیک بین دو کره محسوب می شود. دولت سئول امیدوار بود که این سفارتخانه مشترک در آگوست افتتاح شود؛ اما این اقدام به دلیل مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی بین آمریکا و پیونگ یانگ به تعویق افتاد. گزارش های خبری حاکی از آن است که 50 تا 60 نفر در مراسم افتتاح این سفارتخانه مشترک بین دو کره حضور داشتند. این سفارتخانه در کائه سونگ، طرف کره شمالی و حدود 60 کیلومتری سئول و 141 کیلومتری پیونگ یانگ قرار دارد.

مصادره اموال محمد مرسی

الجزیره: مقامات مصر اموال محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع این کشور و بیش از هزار نفر از اعضای اخوان المسلمین را مصادره کردند. در همین راستا، «کمیته حفظ اموال عناصر تروریستی مصر» اموال 1589 نفر از اعضای اخوان المسلمین و 118 شرکت فعال در زمینه های مختلف، 1133 انجمن داخلی، 104 مدرسه، 69 بیمارستان و 33 شبکه ماهواره ای و سایت اینترنتی را مصادره کرد. محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین، خیرت الشاطر، معاون وی و یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از جمله مهم ترین کسانی هستند که نامشان در بیانیه این کمیته ذکر شده است.

این کمیته همچنین اظهار کرد: «اموال مصادره شده به خزانه کل کشور منتقل خواهند شد.» اعضای اخوان المسلمین این اقدام را نپذیرفته و گفته اند که کمیته رسیدگی به امور مالی اخوان المسلمین صلاحیت ندارد و آن را به رسمیت نمی شناسند و تاکنون فساد مالی هیچ یک از اعضای اخوان ثابت نشده است. مصادره اموال اخوان المسلمین، مطابق قانون مصر درباره سازمان دهی، ضبط، مدیریت و دخل و تصرف در اموال گروه های تروریستی است که پیش تر توسط، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور امضا شده بود.